söndag 28 september 2008

Söndag.

Vad det är härligt att vakna till strålande sol! Jag blir liksom glad i hela kroppen när det är soligt och ser varmt ut.
Men imorse blev jag lite lurad för det blåste genom märg och ben när vi gick Dorispromisen.
Vi beslutade oss ändå för att ta med lite fika och åka till Kärsön för en frisbeegolfrunda.
Annars har dagen varit lugn, har egentligen inte gjort så mycket. Om jag inte räknar med lunchen jag lagade, tvätten jag vek, smutskläderna jag tvättade och hängde och kycklingen jag grillade i ugnen och serverade till middag. Men det är ju sådant man gör varje dag...

Känner mig lite låg eftersom "barnveckan" är slut. Innan barnen la sig, plockade de ihop sina saker som ska till pappa och tog fram "pappakläderna". Usch, det var inte så jag tänkt mig deras uppväxt direkt. Tänk om de kunde bo här alltid! Om egomamman själv får bestämma.


För att summera helgen som varit, så har vi haft det bra, jag är nöjd bara vi är lediga tillsammans. Men jag skulle gärna ha bytt med Ma och Pa som är på Öland hos syster och firar Skördefesten. Har man inget speciellt för sig sista helgen i september är det verkligen något jag kan rekommendera.

Nu ska Lasse och jag kramas lite...

Inga kommentarer: