måndag 15 september 2008

Avd P 13.

Sjukhusbesöket gick bra. Lasse var med och det känns så skönt. Nu när jag har bytt medicin så har jag även bytt avdelning jag får den på och blivit tilldelad en ny sjuksköterska.
Det är nog inte så lätt att (få mig som patient!!) som sjuksköterska få nya patienter, alla är ju på sitt sätt med sina behov, och som patient är man ju i en ganska olustig situation. Det första intrycket av "min nya" var att hon verkade ganska nervös. Hon spritade av mig så jag blev alldeles blöt och droppmaskinen pep hela tiden och ville inte funka.

Det blev väl inte bättre av att "min gamla" kom för att hälsa på och se hur det var med mig. Det var väldigt trevligt, det betyder nog att jag har gjort intryck. Av det positiva slaget! Det blev snuskskämt på en gång och en jargång som jag gillar. Men "min nya" kom med lingondricka och salta pinnar (som värsta all inclusive) så hon plockar poäng.

När båda hade gått kröp vi upp i sängen och jag somnade på Lasses arm. Så mysigt! Det gäller att ta vara på tiden.

När vi var hemma igen imponerade jag på Lasse genom att både laga middag och baka kärleksmums (utan mums för vi hade inget kokos men väl mandelspån) samtidigt. Det är nämligen hans tur att stå för fikat på jobbet i morgon.
Är jag curlingfru eller bara omtänksam?

Inga kommentarer: