torsdag 4 september 2008

Ärenden.

I dag har jag hunnit med mycket.

Morgonen började med att jag körde Lasse till jobbet, för jag behövde bilen. När Doris och jag kom tillbaka hem, gick vi en långpromenad nere på hundängen så att hon kunde springa lös. Åh, vad hon gillar det!

Väl hemma igen ringde jag några samtal och fortsatte att tvätta Rhodostvätten som aldrig vill ta slut.

Surfade en stund under tiden jag åt lunch (rester från i går faktiskt, det är inte så lyxigt som det låter), gjorde mig i ordning och tog en snabb kissrunda med Doris innan jag åkte iväg.

Första stoppet på min lilla rutt blev K-rauta för att hämta tre stycken lysande krukor som jag hade beställt (tror det blir snyggt till min blommiga soptunna).

Nästa stopp blev Radiumhemmet för att hämta ut mina tabletter. Farmaceuten talade om för mig vilken tur jag hade som fick dem subventionerade, för det hade precis blivit förmån på dem. (Är tydligen så med relativt ny medicin på marknaden.) Jag behövde bara betala 31,50 för 70 stycken. Snacka om subvention. Lucky me. Insamlingen är avblåst.

Det tredje och sista stoppet var ett utomhuscafe i Kista där boksyster och jag skulle träffa pastorn som också ska skriva i boken. Vi var tvungna att sitta ute för boksyster har så dåliga värden just nu, vilket gör henne väldigt infektionskänslig och därför inte bör träffa människor. Vi avverkade resan, döden, cancer, relationer och det vi har framför oss i morgon. Nämligen lilla boksysters begravning.

Sedan snabbade jag mig hem till Lasse och Doris som höll på att klippa gräset för sista gången den här säsongen. Jag tycker om att pyssla på tomten, och nu har jag mina "glitter och glamour" krukor också som ska planteras i och placeras ut. Grannarna kommer att bli gröna av avund...

1 kommentar:

Anonym sa...

Synd att insamlingen blev inställd
hade sett fram emot att ha en hundshow.
Kram J.E