lördag 13 september 2008

Present.

Vattenharmonin avlöpte som vanligt, lugnt och skönt. Därefter, lunch och en rask promenad i villaområdet i närheten.
Det som slår mig är att det är så annorlunda bebyggelse jämfört med den hemma och att trädgårdarna är så fruktansvärt välvårdade och gröna. Gräsmattorna är precisionsklippta och allt blommar fortfarande. Måste bero på allt regn de fått under sommaren, för det kan ju inte bo en trädgårdsmästare i varje hus!?

Tillbaka från promenaden var det bara att skynda sig upp på rummet och ta på den fortfarande blöta baddräkten för ett vattengympapass. Vem har sagt att jag skulle ta det lugnt och samla krafter här?

Under middagen delade en av tjejerna i gruppen ut presenter till oss övriga, som tack för den här veckan. Jag fick en badbomb i form av ett hjärta som skulle användas tillsammans med min man. Låter trevligt!!

Vi ville att den här kvällen skulle vara lite speciell, eftersom det är den sista här. Så därför har vi har samlat på oss lite godsaker från måltiderna under dagen för att ha något gott att mumsa på till farsen "Lånta fjädrar" med Robert Gustavsson som vi såg på tillsammans i kväll. Det blev en bra avslutning på den här vistelsen.

I morgon har jag bara afrikansk dans(?) på schemat innan jag åker hem till mina älskade människor och djur...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, så tomt det blev idag! Men jag har blivit inviterad på en kvällsdrink av tyskan, dé du....
Gökungen

Anonym sa...

Det låter som du haft en skön (men kanske inte så vilsam- du verkar ha haft fullt upp?) vecka på Mösseberg! Det är du verkligen värd! Vi måste ses verkligt snart, jag kan inte vänta med att få se vad du lärt dig på den afrikanska dansen, ;-)

Kramar från Anneli