torsdag 11 september 2008

Kvällsdopp.

Sen eftermiddag var det då äntligen dax för avslappning, jag har längtat hela veckan. Men mitt personliga schema har inte matchat det allmänna så jag har missat det varje gång. Det är nog det bästa här på Mösseberg (förutom maten, bubbelpoolen, massagen och sällskapet!).
God middag serverades efter det. När vi ätit färdigt var vi några stycken som gick upp till övre salongen och såg på Idol tillsammans.
Det blev fräckisar och snusksnack som fick oss på riktigt bra humör innan vi bytte om för att ta vårt vanliga kvällsdopp i bubbelpoolen.

Jag är lite ledsen över att missa den traditionsenliga Smedshagsträffen som äger rum i morgon, vilken är en trevlig sammankomst med gamla kollegor från Smedshagsskolan. Hoppas de får en trevlig kväll och att de bokar in ett nytt datum inom kort, för jag vill höra allt skvaller!

Dagens måste: Kommentarer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ulrica!
Ja, då får man väl presentera sig... ;-)
Jag har följt din blogg och "boksysters" i ungefär en månad. Jag har själv funderat mycket i sommar eftersom jag precis har fått en kronisk sjukdom, och era två bloggar är som terapi för mig. Ni är så fantastiskt duktiga på att ta vara på de små, små glädjeämnena varje dag. Ni är så modiga och starka och jag beundrar er riktigt mycket. Jag tror att det finns många andra som också blir inspirerade av er.
Jag känner inte dig personligen, men det känns som att jag har lärt känna dig litegrand genom bloggen ändå.
Jag tänker mycket på dig och din boksyster. Tack för att ni finns!
Valeska

Anonym sa...

en liten kommentar från mamma kommer här; är så glad över att det verkar som du har det bra på Mösseberg med alla aktiviteter som finns där, jag har pratat med "man o barn" i V-by å fått lite "inside" , du kan vara lugn för det går jättebra o har säkert varit nyttigt för dem att " ta allt" själva, imorgon ska Doris följa med mormor på långpromenad, det är så mysigt att ha henne med på mina vandringar, hoppas att vädret blir skapligt kanske t.o.m. lite solsken, länge sen det var blå himmel, ha det nu så bra så ses vi snart, KRAAAAAAAM från mamma