lördag 6 september 2008

Längtan/Saknad.


Bilden föreställer min nya lysande kruka, men det är inte snö som faller utan regn...

Jag är nästan färdigpackad.

Men samtidigt som det känns trevligt att komma dit så börjar det att kännas väldigt otrevlig att lämna mina älskade här hemma för en vecka.
Känner mig nog lite låg, tänker sorgliga tankar och lyssnar inte på någon up tempo musik direkt.

Har också funderat över skillnaden mellan att längta och att sakna. Har väl inte kommit fram till vad som är vad men tänker att man kanske saknar något oåtkomligt tex döda personer eller djur, klädesplagg man varit tvungen att kasta eller en tidigare bostad. Sen tänker jag att man inte kan sakna något man aldrig haft.

Och längtar kanske man gör efter saker eller människor som är åtkomliga. Som nu när jag åker bort kommer jag längta efter Lasse, Adam, Alva och Doris. Ibland kan man längta efter någon speciell mat eller choklad. Eller sommaren.
Ja, inte vet jag.

Vad blev det här, värsta knäppa inlägget.

Kan förresten tala om att det nu är över 400 unika besökare i min Noblesseask, men det lär ju inte bli några fler efter de här märkliga funderingarna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Inga tankar är knäppa i ditt fall!!!Allt kan inte bara handla om att skriva för att roa oss läsare, de är väl de som e hela grejen me bloggandet att kunna få ventilera sig så att vi kan på något sett få en inblick i hur ni kan stå ut med allt som faktiskt rör sig i huvudet på en som lever med Tengil jäveln!!!!!!!!!! För mej är det ju ett under att man kan se ljuset alls...Men om man bara skulle ha en dag kvar att leva så skulle de ju vara roligare att kunna skratta o bara köra o njuta av sina älskade, än att slänga sig på sängen o gråta..lättare sagt än gjort vissa dagar!!! Hur många gånger ska man behöva ta tag i sig själv o kämpa!!!! Fan kan man aldrig få lite jävla medvind, allt detta kämpande, men vi vet att trägen vinner, Tengil ska snart va besegrad...som bamse säger; många små kan tillsammans..lilleskutt e alltid rädd men med vännen bamse så finns inga faror..tänk så när du är deppig..du är aldrig ENSAM!!!!! ha en skön vecka hoppas Sabina kan få komma me... kram Lotta (här kan vi snacka knäppt inlägg..haha)