måndag 29 september 2008

Nöjd.

Idag har det varit en bra dag. Det har varit fint väder, jag har känt mig glad och jag/vi har fått mycket gjort.

* Adam behövde ett nytt lås till sitt skåp i skolan, för några hade lyckats få upp det gamla och stulit saker. Jag köpte ett nytt, säkert lås.
* Efter en Svenssonvecka (två vuxna och två barn) var det mesta i kylskåpet slut. Jag (och en kräkpåse) var och handlade.
* Alva tycker inte om att åka buss själv. Jag skulle köra henne, men hon fick sällskap med några klasskompisar och ändrade sig. (Blev först irriterad över att hela min dagsplanering som utgick från skjutsen, nu blev förstörd. Men tänkte istället att jag fick träffa henne en "bonusstund". Lyckos mig!)
* Lämnade barnens saker hos deras pappa.
* Tömde Softa på de sista sakerna.
* Klippte det nysådda gräset som hade fått en LÅNG back-slick frisyr. Nu är det mer som fläckvis håravfall...

Mina krukor lyser fint ute och levande ljus lyser fint inne.

1 kommentar:

Anonym sa...

verkar som det blev en riktig "fixardag" för er igår, själva var vi RIKTIGT trötta efter en jättetidig morgon på Öland å resan hem så det blev en tidig kväll för en gångs skull..... kolla din mail så får du se nå´t gulligt, kramis mamma