måndag 22 september 2008

Mer tabletter.

Efter promenaden imorse så gick jag och mitt prickiga ansikte till Vällingby för att lämna blod på vårdcentralen och hämta ut min nya medicin på Apoteket. Jag hade sminkat mig lite runt ögonen för att inte se för sunkig ut men jag tycker ändå att människor glor. Jag känner mig helt ofräsch och ful. Värsta skabbiga tjejen!

Hon som skulle sticka mig tog nog studenten i fredags och var på sin första arbetsdag idag för hon satt bara och log fånigt varje gång hon stack fel.

Ja, då var det då dax för nästa preparat att få den äran att ta över min kropp, för biverkningarna på dessa härliga tabletter är:
* Diarré
* Illamående
* Kräkningar
* Sår i munnen
* Stickningar och/eller känselbortfall i händer och fötter
* Utslag
* Och, som grädde på moset, trötthet

Är det någon som har lust att byta med mig för jag känner att jag skulle behöva ett par tre dar ledigt??

Köpte fyra Trisslotter som tröst till stackars mig.

Det blir stuvade makaroner (vita bönor till Alva) och stekt falukorv till middag. Jag vet hur jag ska plocka poäng hos familjen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lite glädje bland alla blemmor och lösa bajskorvar:

Idag på eftermiddagen blev det klart att boken om boksystrarna Ulrica, Sabina och Hanne (boken om livet) kommer att ges ut av Prisma/Nordstedts förlag i mars 2009!

Stefan, bokens formgivare har i kväll öst berömmande ord över hur fotoquenique (stavas det så?) Ulrica är. Han jämför naturligtvis med mig!
Pr-sasningen är stor! Viss är detta kul men mest av allt önskar jag att ni mår bra!

Stor kram från
Bok- och kuratorSara

Anonym sa...

Hejsan Ulrica!
Jag slank in på din sida för någon vecka sedan och går sedan dess in varje dag för att läsa!
Jag tycker du är fantastisk som är så ärlig kring dina symtom/biverkningar av alla dess slag ;-). Inte ens mina patienter som jag träffar under långa perioder är så ärliga!
Fortsätt kämpa & skriva!
/Trogen Läsare