torsdag 18 september 2008

Korvar.

I morse på den obligatoriska Dorisrundan så bajsade Doris såklart, två fina fasta härliga korvar. Då bestämde jag mig... Dagens mål för mig blir att få lika fina fasta härliga korvar som Doris.
Därför har jag börjat att ta mina diarrétabletter, trots att jag är emot allt vad tabletter heter.
Det blir bara en ond cirkel, man tar en tablett för att lindra något. Den tabletten resulterar i biverkningar som måste lindras med en ny tablett, som ger nya biverkningar, ja så kan man hålla på. Därför har mitt motto varit: Inga tabletter för mig tack!
Det är många som genom årens lopp har tjatat på mig att jag ska ta något mot mitt illamående, blåsor i munnen, ångest, förstoppning, diarré, depression eller ryggont. Ja, you name it!

Men icke att jag så mycket som öppnat en förpackning, visst jag har hämtat ut medicinen på apoteket men det är också allt. Jag vet inte om det beror på stolthet eller dumhet. Döm själva.

Men jag vet åtminstone en som gnuggar sina händer nu och tycker hon har vunnit en match, nämligen min förra sjuksköterska! Ja ja, 1-0 till dig men jag ska sluta med diarrétabletterna så fort det bara går...
Och fort hoppas jag att det går, för det är en märklig känsla att tro att man kissar (i fel hål) fast det är bajs som kommer...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, det verkar som dina biverkningar har satt igång rejält nu hoppas att nåt av tipsen du fick ska hjälpa,själv var jag på röntgen idag o efter det hälsade jag på din " boksysyster " en stund kramar från Åsa