onsdag 10 september 2008

Onsdag.

I dag hann vi till morgongymnastiken, det var bra det med tanke på all mat vi äter. För vi rör oss dessvärre inte lika mycket.

Innan lunch hade jag något som heter "taktil stimulering". Det var en slags massage fast med väldigt mjuk och lätt beröring. Hon "rörde" hela kroppen, även mellan tårna och nästan i öronen. Det var fantastiskt skönt, inte just bara mellan tårna och i öronen utan alltihop. När hon var klar så paketerade hon in mig i handdukar och täcken. Jag kan tänka mig att jag såg ut som en kåldolme. Så skulle jag ligga och vila i tio minuter innan hon packade upp mig igen, jag somnade så klart.

Efter en snabblunch åkte jag, tillsammans med en i vår grupp, till Rabalder som är en klädaffär i närheten. Jag hade bara fyllt min resväska till hälften för att jag tänkte fylla på den andra halvan med kläder från just Rabalder. Men jag åkte därifrån med affärens minsta kasse med en ensam t-shirt i. Till och med taxichauffören reagerade.

När vi kom tillbaka hade hela vår grupp ett samtal med chefsöverläkaren, som var bra. Men han blev nog lite spak, när vi en efter en berättade vår historia. Samtalet gick nämligen ut på att se positivt på livet och se framåt. Det kan ju vara lite svårt, att i vår situation alltid göra det. Men vi kämpar på...

Jag fick gå tidigare från gruppsamtalet för att gå på ett enskilt samtal med samtalsterapeuten. Hon är bara SÅ bra!

Nu väntar bara ett kvällsdopp och mys i bubbelpoolen på relaxavdelningen innan vi ska sova.

Dagens måste: Morgonrock.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! NU tycker jag att det är lite synd om dej att ingen skrivit till dej, nu när du är hemmifrån o allt!!! Låter som ni har fullt upp! Va bra att du har boksyster där, vet att hon mår bra av att få va med dej!!! Ha de så bra Lotta