onsdag 17 september 2008

Babianrumpa.


Aj aj aj min rumpa!
Efter flera dagar med diarré är den nu ordentligt öm och det svider enormt.
Jag kommer ihåg när jag var liten och fick ligga på badrumsgolvet när Ma och Pa smorde in min lilla barnrumpa med Silonsalva om jag var röd.

Kan man höra av sig fast man är 35?

Eller ska jag be Lasse göra något kinky av det?

Kommer också att tänka på en kompis som lider av analklåda ibland, jag kanske ska ringa upp för att få några fungerande tips.

Just nu är allt skit, både i toaletten och mitt liv.

Dagens måste: Lambipapper.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ulrika, jag är e av dina trogna läsare,jag kom via Sabinas blogg, (min son går i Melindas klass) Jag är mammaledig med en liten kille på 4 månader, och hans tips till din röda rumpa är : Torka dej med våtservetter,(inte toapper) låt lufttorka, smörj in med idomin.
Tack vare er, vackra, modiga, kvinnor, får livet ett helt annat perspektiv. Efter en natt som denna,,med mer vakna stunder än sömn, så öppnar man era bloggar,med ögon små som pisshål snön... och känner tacksamhet.
Tack för det!!
Masssvis med styrketankar skickar jag till dig.
//Malin

Anne sa...

Hej lilla du!
Har ett bra tips för rumpor; en salva med lite tea tree oil i, det gör susen. Svider som f*n när man smörjer på men ta den till natten och när du vaknar känns det betydligt mycket bättre. Finns på Hälsingehonungs hemsida. Gå utan trosor och ha STORA LUFTIGA mjukisbyxor.
Egentligen skulle jag vilja fråga dig en massa andra saker men vill inte göra det så här...
Sitter själv i en situation som liknar din, dock ej cancer. Har oxå 2 barn och en jävla massa tankar....
Ta hand om rumpan!!!

Anonym sa...

Hej Ulrika. Lite sen på bollen, men tänkte hellre sent än aldrig. Jag har ett riktigt bra tips när det kommer till de jobbiga besvären du lider/led av. Efter en resa till Indien fick jag rådet av en reseguide att blanda två äggulor, en dl fet yoghurt och en matsked honung. Det fungerar toppen!