fredag 5 september 2008

Begravning.

Det har bubblat ordentligt i min mage och jag har varit lite illamående idag, men jag har varken haft diarré eller kräkts. Tänk om det kunde fortsätta så även när jag är uppe i full dos (ska trappa upp från tre till fem tabletter).

Lilla boksysters begravning var stämmningsfull och mycket vacker. Många underbara blomsterarrangemang och fin musik.
Men jag har så svårt att få in i mitt huvud att det verkligen ligger någon i kistan, i det här fallet lilla boksyster i sin brudklänning. Det är så ofattbart. Det var ju inte så länge sedan vi träffades och pratade.
När jag skulle gå fram och lägga min blomma kunde jag bara väsa fram "hej då lilla boksyster, vi ses igen" för klumpen i halsen gjorde att rösten inte bar.
För övrigt tyckte jag att det gick bra i dag med tanke på att jag inte visste om jag skulle få ett diarréanfall.

Det var också väldigt trevligt att få ett ansikte på de man läst om på lilla boksysters blogg, det kändes nästan som om jag redan kände dem.

Alla mina tankar går till lilla boksysters nära och en önskan om att det går bra för dem trots deras stora förlust.

Inga kommentarer: