lördag 6 september 2008

Lördag.

Under regniga former fick dagens morgonpromenad med Doris ske och eftersom vi redan var lite blöta så stannade vi kvar ute för att plantera Japansk dvärgcypress i mina lysande krukor. Oj oj oj vad snyggt det blev!

Precis lagom när jag har packat upp och tvättat Rhodossakerna så har jag i dag börjat att packa om, för i morgon förmiddag åker jag till Mösseberg. Det är ett underbart ställe för rehabilitering och spa (för "vanliga" människor). Jag har varit där två gånger förut, två veckor per gång, men nu är det alltså en "Andhämtningsvecka" som gäller.
Eventuellt ska boksyster åka dit på måndag men det beror på hur hennes värden är, för det är viktigast för henne just nu, att värdena stiger och att hon får sin behandling.

Man bor i egna mysiga rum och hasar omkring i sin morgonrock till de olika kroppsvårdsbehandlingarna (till skillnad mot sjukvårdsbehandlingar som jag är van vid). Jag vet att det serveras otroliga bufféer vid varje måltid, så snälla låt mig fortsätta må bra av tabletterna! De gemensamma utrymmena/salongerna har stora vackra jugendmöbler (heter det så?) där man nästan känner sig som en prinsessa. Det blir föreläsningar och samtal, både enskilt och i grupp. Så efter en fyra timmar lång tågresa ser jag fram emot allt detta.

Lasse har åkt till sin mamma för att hjälpa henne med att handla (och andra praktiska saker), vilket han gör 1-2 gånger per vecka. Det är tråkigt för jag hade velat tillbringa hela dagen tillsammans nu när vi ska vara ifrån varandra så länge. För det tar inte bara "en liten stund" utan flera timmar eftersom det handlar om sällskap också. Hur ska det bli om/när jag blir dålig och inte orkar? Ska han ta hand om två hus och två kvinnor då?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hoppas hoppas jag får min beh måndag vill ju dela mösseberg upplevelsen med dig/ kram boksyster

Anonym sa...

Hoppas din vecka på Mösseberg blir skön och vilsam. Jag håller också tummarna att boksyster kommer dit så ni kan stötta varandra.
Du vet att vi tänker på dig.

Stor stor kram från Anneli m fam. på landet