lördag 9 augusti 2008

Tråkmåns.

Eftersom vi har fått ganska mycket gjort här hemma sedan min syster var här sist, så började vi dagen med att fika på den nya altanen under det nya solseglet som skyddade oss mot solens strålar som värmde i dag.
Därefter guidning, först garagedörrarna (som höll på att torka) sedan nya köksbänken och spisen, och till sist balkongen med nytt snyggt balkongskydd. Allt fick MVG.

Mormor, som numera är "innekatt", kräver inte så mycket av en utan är nöjd bara man kommer dit, fick njuta av vårt sällskap under några timmar. Hon uppskattade mig även om jag var lite låg.
Men jag ville inte utsätta de andra festdeltagarna på kräftskivan vi var bjudna på i kväll för mig, så vi tackade nej till den. När Ma hörde det så tyckte hon lite synd om mig/oss så hon frågade om vi inte kunde tänka oss att äta en bit mat med dem iallafall. Det var lite lagom så vi åkte dit. Våra kräftor fick bli förrätt.

Den här dagen var inte den godaste chokladbiten i min chokladask.

Inga kommentarer: