onsdag 6 augusti 2008

En timeout.


En lugn dag hemma bara. Drog oduschad på mig halvlufsiga kläder och satte upp mitt otvättade hår i tofs. Sedan en lång promenad med Doris och fortsatt renovering av garagedörrarna som nu måste stå öppna i några timmar för att färgen ska få en chans att torka lite.

Så skönt att bara få gå och småpyssla lite på tomten, få lite tid att tänka på de i min närhet som inte har det lika bra som jag just nu. Hörde att telefonen ringde inne, men brydde mig inte om att svara. Har inte ens haft någon musik på i dag, vilket inte är likt mig.

Känner mig så lyckligt lottad över att min sjukdom håller sig snäll för tillfället. Får nästan lite dåligt samvete över att få sova gott om nätterna utan sömnproblem. Ha aptit och kunna äta utan att må illa. Kunna gå och röra mig utan att ha ont. När andra jag bryr mig om, inte kan det.

Vad gör då lite biverkningar som näsblod, huvudvärk och konstig smak i munnen?

Det börjar också infinna sig en oroskänsla i min kropp inför nästa vecka och alla undersökningar. Och av erfarenhet vet jag att den känslan kommer att öka tills provsvaren kommer.

Kanske dax för "Berts fräckisbok" igen...

Inga kommentarer: