torsdag 14 augusti 2008

Snuskhund.

Såg fram emot en härlig morgonpromenad med Doris, tänkte gå en extra lång runda (för att trötta ut henne ordentligt) med tanke på att jag eventuellt ska lämna henne själv en stund idag. Först gick vi i området och då får hon alltid gå kopplad men när vi kom till stora "hundängen" släppte jag henne lös. Man riktigt ser hur hon njuter av att få springa lös. Hon springer i 120, helt slickad mot marken i stora cirklar ( någon som vet något om hundpsykologi??).

Jag går hela tiden och hon håller sig i närheten hela tiden, tills vi närmar oss en viadukt, där jag alltid kopplar henne eftersom man inte ser vad man möter på andra sidan. Hon har då sprungit in i en buske men kommer farande mot mig när jag ropar, men hon kommer inte ensam... nej, med henne kommer en fruktansvärd odör av (ursäkta mig) människoskit!!!

Hon har alltså hunnit med att rulla in hela sig och mumsa i sig det som inte fick plats i pälsen. Jag hann tyvärr inte upptäcka det utan TOG i hunden med resultatet bajs på handen... Ni som känner mig vet att jag har LITE svårt för baciller och bakterier, så det här var lite väl mycket. Say no more!
Men men, jag gräver inte ner mig för det, utan hoppas på en fortsatt trevlig dag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja, ja, det är tyvärr sånt som händer... tur att ni har ett STORT badkar, eller testade du nya trädgårdsslangen ????? nu luktar hon nog gott i.a.f. kram fr.mamma

Anonym sa...

Jag vet hur det är, det är inte trevligt. Det är så äckligt att ta rätt på hundarna när dom rullat sig. Det går ann med hundskit, men människoskit, är bara så äckligt. Kan dom inte skita hemma!!!!!!!!!!
J.E.
Kram,tänker på dig vaje dag.