måndag 4 augusti 2008

Middagsbesök.

Ja, här fick man för att man klagat över att det varit för varmt... spöregn, blåst och skitkallt!
En lugn dag hemma hos makarna Cederling, eller nej förresten jag tvingade Lasse att börja renovera garagedörrarna. Det bara MÅSTE göras innan hösten. Vi hann inte så långt innan regnet kom så då bara MÅSTE vi åka och handla. 675 kronor på renoveringsgrejer! Till en garagedörr! Hutlöst!

Till middagen fick vi oväntat besök... nej, inte MA och PA.
Utan en gammal kompis och kollega (ja, hon fyller faktiskt 39 i september) kom förbi och kunde tänka sig att äta lite pasta och pastasås med oss. Som så ofta nuförtiden så kom samtalet att handla om min blogg. Hon och hennes man läser den varje dag. Men de känner mig väl och undrar varför det inte dykt upp något snusk- eller sexskämt (bara en fräckis!) än.

Så till alla besvikna måste jag tyvärr säga att eftersom mina föräldrar och mina barn också läser så måste jag skärpa till mig. Det är svårt men det måste gå...

Men när vi ändå är inne på ämnet. Hur har andra hundägare sex??? Doris är jämt i sängen och vi är inte intresserade av tidelag. Får hon inte vara i rummet så skäller hon. Vad ska grannarna tro??

En extra tanke till Arne som har namnsdag idag. Arne hette nämligen mannen som bodde här innan oss och som spökar för oss nu. Grattis Arne!

3 kommentarer:

Anonym sa...

tack för skjutsen......vi handlade bara schampo o kakor ganska fantasilöst eller hur, nu ska vi "koppla" på Pa den lånade apparaten ( missförstå nu inte ) du vet vad jag menar, om jag inte " skrattar på mej" sen ska jag försöka sova bredvid honom hur nu det ska gå, Gonattkram till dej från Ma

Anonym sa...

Hej Lulle, får man kalla dig så? Nu har även jag läst din blogg (TACK) och skrattat och gråtit under tiden. Har lagt den under favoriter så jag kommer att fortsätta följa dig i din vardag. Det du skriver berör. Du har verkligen talang. Kram från Mulla

Anonym sa...

Jag är benägen att hålla med föregånde talare om att du har talang. En blivande författare eller? J.E