onsdag 13 augusti 2008

Avklarat.


Nu kan jag bocka av datortomografin (DT) också.
Jag och Lasse hade sällskap av min cancerkompis Marie i väntrummet. Det måste se bra lustigt ut med alla patienter som sitter där med sina tillbringare och dricker helt hysteriskt! Vi hade väldigt roligt när vi satt där och lyssnade till datorrösten (som hörs genom dörren) som sa åt patienten innan att hålla andan men som aldrig sa åt henne att andas igen. Marie skojade och sa: De frågar sig säkert därinne om hon ska vara så blå...

När det var min tur så passade jag på att be till Gud (att han ska göra mig frisk eller åtminstone att "hyresgästen" ska har krympt) medan jag åkte in och ut igenom ringen. Jag vet inte om det var rätt tillfälle men nu är det i alla fall gjort...

Men det är ingen rolig undersökning det där, för av kontrastvätskan uppstår en äcklig metallsmak i munnen, sen börjar det att hetta något ohyggligt i hela kroppen för att slutligen kännas som om man kissar på sig. Jag är alltid helt övertygad om att det är en blöt fläck under rumpan när jag reser mig upp...

I dag uppmärksammas internationella dagen för vänsterhänta.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag läst här ett par gånger, och nu har jag läst allt.

Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag hittade hit första gången. Snubblade på någon bloggportal kanske men jag vill så förtvivlat gärna att du ska må bra, fast det låter kanske fånigt, jag känner inte dig, men så är det i alla fall.

Jag kan inte förstå hur det är eller föreställa mig, dock vet jag lite om hur det är att vara Lasse.. kankse..

Jag hoppas du blir av med snyltgästen snart.

Anonym sa...

Hej, vad skönt att det är gjort det där jobbiga idag. Du skriver att du "alltid är övertygad om att det är en blöt fläck under rumpan" - vilket betyder att du har genomgått det här några gånger nu. Usch, inte kul! Jag tänker på er; Dej, Lasse, Adam, Alva och så Doris förstås. Återigen vill jag säga att det känns så fint att få läsa och att få ta del av ditt liv och följa med. Du är så strong! Kram från Mulla <3

Anonym sa...

Hej Ulrica,

Läste Daniels runa och gick in och hittade din länk och ja, jag såg också det krashade planet i Vinsta från mitt jobb. Tänker att världen är så liten i bland - och att det kommer att gå bra för dig. Känner det på mig helt enkelt.

Kram!
Magdalena

Anonym sa...

skönt att det är avklarat för den här gången... nu hoppas vi att svaret blir bra, vi kom hem ifrån "stan" för en stund sen, har lyssnat på en musikunderhållning till minne av Lars Forsell den var faktiskt riktigt bra, nu går reprisen av Sommarprogrammet på radion å vi ska krypa till kojs, tänker som vanligt på Dej, kramar till er från Ma o Pa