söndag 3 augusti 2008

Söndag.


Ytterligare en dag i min chokladask börjar att lida mot sitt slut. Men vi tar den från början...
Eftersom Adam ska på träningsläger i dag så sker byte av barn en dag tidigare. Jaha, så var de här sommarveckorna över.
Innan de åkte till sin pappa så var vi och tog en frisbeegolfrunda ute på Kärsön, det är så mysigt därute och att gå med när de andra kastar är lagom för mig. Vill inte anstränga min arm i onödan, så jag är Dorisförare, det är ansträngande nog.
Fint väder hade vi också till skillnad mot kvällens väder...

Ma, Pa och jag (Lasse hade en date med Urban fotograf) var nämligen i Vitabergsparken för att se "Den improviserade melodifestivalen 2008". Föreställningen var jättebra och rolig men det började tyvärr att skvätta lite, för att sedan tillta så de var tvungna att avbryta innan den var slut.
Det är också något vi brukar gå på, Lasse och jag, Parkteaterns föreställningar som turnerar runt i Stockholm. Det är gratis och brukar vara riktigt bra. Vi brukar åka dit i god tid för att få plats på bänkarna/stolarna (om vi inte tar med våra egna brassestolar. Vuxenpoäng!) och medan vi väntar äter vi något gott eller bara tittar på folk. Det finns många olika sorter...

Som sagt ännu en bra dag i mitt liv förutom att jag känner mig lite låg över att barnen har åkt. Men jag har ju fått rådet förut att ta till "Berts fräckisbok", så varför inte...

Dagens måste: Regnponcho.

Inga kommentarer: