måndag 2 mars 2009

Hemma.


Nu har Kanarieöarna blivit av med sin allra trognaste all-inclucive turist för ett bra tag framöver och jag tänker vara Sverige troget inom den närmsta framtiden.
Det var SÅ skönt att få krypa ner i sin egen säng i natt, lagom hård och lagom varm.
Och det var SÅ gott att få äta en portion lagad husmanskost, lagom smakrik och lagom tillagad.
Det är härligt att vara hemma i landet Lagom, fast vi har haft en fantastisk vecka på Teneriffa.

Vi har solat, badat, firat födelsedag, sett djurshower och bra kvällsunderhållning, promenerat ("Men ärligt mamma, kan vi inte gå tillbaka till hotellet snart?"), ätit, druckit och haft skönt(!?).





Vi har varit helt bortkopplade från omvärlden (hörde bara ryktas om att någon hade förlovat sig!?) och har bara spenderat tiden med varandra.
Jag tror jag talar för oss alla fyra när jag ger Teneriffaresan fem körsbär i likör utav fem möjliga...

Idag har jag varit och uppdaterat mig hos Dossyster. Vi har fikat, pratat, skrattat och tittat på när hennes inkompetenta hemhjälp försökt städa och tvätta kläder. Herregud, städa och tvätta trodde jag varenda människa kunde!
Dagens helt ärliga citat: "Vilka kläder ska jag hänga, de torra eller de blöta?"

Eftersom vi har mycket på gång den här veckan så är vårt allra käraste djur kvar hos Morsan och Farsan (och kompisarna katten och fågeln) tills på lördag. Men det ska ni veta, alla chokladätare, att jag går omkring med gråten i halsen hela tiden av längtan efter henne.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Glädjs över att du har haft en lyckad semester. Det är du om någon värd. Hundra körsbär om!
/Magdalena

Anonym sa...

Välkommen hem. Skönt att höra att ni haft det bra. Lite avundsjuk är man trots allt. Sol och värme och förkylningen försvann.
Borta bra ,hemma bäst.
Kram från Linköping

Anonym sa...

Jag har aldrig varit på kanarieöarna konstigt nog. Har varit överallt annars i världen. Det är nog dax att boka en resa dit då det ser otroligt vackert ut på bilderna. Du som varit där mycket..!vart skall man åka och var är vackrast?
Hoppas du får ha kvar den underbara senesterkänslan länge nu efteråt.

Anonym sa...

Bra att ni är hemma igen, har saknat min dagliga "körsbär i likör"...... men var verkligen ormen "riktig" ????? hur kunde dom se så coola ut i.s.f. Körsbärskram från Mamma

Anonym sa...

Skönt att höra att ni haft en bra semester och hämtat kraft! Kraft som alltid behövs.

Anonym sa...

Även vi vill önska er välkomna hem. Det syns på alla bilderna att ni har haft det toppen. Skönt med lite sommar mitt i vintern, man mår bra av det.
Ser fram emot att kunna titta in i chokladasken igen, för att kolla om det finns fler goda chokladbitar att mumsa i sig.
Kramar från Kallhäll

Anonym sa...

Ni verkar ha haft de underbart! Vad skönt för er!!! Det är ni alla värda!
Kram

Anonym sa...

Härliga bilder! Jag skulle oxå vilja åka iväg nu, det behövs efter en lång vinter.
Ha det så bra
//U

Anonym sa...

Välkommen hem!

Ser att ni haft en toppensemester! Skönt!!

Anonym sa...

välkommen hem
borta bra men hemma bäst
kram a

Anonym sa...

Hittade hit via någon annan blogg.

Ord är överflödiga...

Jag hoppas så att du vinner över denna skitsjukdom.

*KRAM*

Anonym sa...

Välkomna hem!
Härliga bilder på en glad och härlig familj

Kram Malin

Anonym sa...

Ha ha. Vilka kläder ska jag hänga!! Det roligatse jag hört på länge!!