tisdag 10 mars 2009

Inbjudan.

Det var mycket snö på marken när vi vaknade i morse och mer skulle det komma att bli under dagen. Ingen var gladare än Doris! Jag däremot vill ha vår nu, det kändes ju som om den var på väg men gjorde en ordentlig u-sväng i morse.

På förmiddagen fortsatte min planering av Bokminglet som här resulterar i en inbjudan.

Eftermiddagen blev en riktigt härsken höstnougat när jag och barnens pappa skulle komma överens om sommarledigheten. Det var många hårda ord och anklagelser som utdelades och jag var mottagaren. Samtalet avslutades utan att vi kommit fram till någonting.

3 kommentarer:

carina sa...

Följer din och sabinas bloggar varje dag,har förbeställt boken.
Känns som man är så nära er.
Du behöver inte svara men vad hände med ditt barn?Har läst alla inlägg men förstår inte riktigt.
Kramar till dig
carina från sorunda

Anonym sa...

Ja...Att det ska vara så svårt att komma överens om sina egna barns bästa är för mig en jättegåta!
(Anklagar inte dig nu för jag vet ju inget om hur, vad och andra detaljer i just _ert_ fall.)
Själv har jag dock alltid haft åsikten om att vare sig jag el. barnens pappa äger våra barn! Som tur är så har vi haft samma åsikt och kunnat dela allt gällande dom i alla våra dagar både innan och efter skilsmässan.
Kanske mer att jag haft dåligt samvete när vi båda puschat på att dom ska vara hos den andra föräldern då..? Inte för att vi själva inte vill ha barnen hos oss utan mer för att vara hjälpsamma och rättvisa för BARNENS skull.

Som åskådare till "ert fall" så borde ni ha lätt att lösa ert problem då ni för det första har så gamla barn - VAD vill dom? Det är ju viktigt att lyssna på dom!
För det andra; du och Lasse är väl lediga hela sommaren mer el. mindre (lärare?) och kan ta barnen precis när ni vill. Eller?
Samtidigt; du har en kronisk, allvarlig sjukdom och vet aldrig när den sista och jobbiga tiden kommer - kan inte barnens pappa vara mer generös med tanke på det?

Inte lätt det där.

Kram!

Sabina sa...

Jag kommer inte in på inbjudan?
Du din lilla data hacker vet knske vad jag gör för fel!

Kramiz