måndag 23 mars 2009

Snö.

Massor med snö i morse när vi drog upp persiennerna. Doris var överlycklig på promenaden och luktade extra länge överallt. Jag undrar om lukten av andra hundar blir mer intensiv på snön?

Jag skyndade mig till vårdcentralen för att hinna lämna blod i tid den här gången. Jag var så tidig att affärerna inte hunnit öppna än så jag hämtade en Metro i tunnelbanan och tog en fika på ett café under tiden jag väntade.

Min plan var nämligen att hinna fixa lite saker inför bokminglet innan jag skulle vara hos optikern vid elva för en grundlig undersökning av min syn som har blivit riktigt suddig sedan jag börjat med cellgifter. Lasse tycker inte om att jag frågar honom om någon går över gatan när jag kör...
Jag lämnade optikern 3300 kronor fattigare men om några dagar två par glasögon rikare. Det är väl lite vuxenpoäng på det eller?

Två glada barn har kommit hem idag och konstaterat att det står Mösseberg i almanackan vecka 17. Behöver jag nämna att de ser fram emot en vecka själva med Lasse...

Bilirubinet har ökat igen så det blir fortsatt intag av kortisonet. Vad trött jag blir.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ulrica!

När jag fick cellgiftsbehandling tyckte jag också att min syn blev sämre. För säkerhets skull hörde jag med min läkare om det var OK att pröva ut nya glasögon under tiden jag fick cellgift. Läkaren sa blankt nej, han menade att cortisonet kan påverka synen och när man slutar med det så kan synen stabiliseras igen.
Vet inte om du har hört med din läkare men jag ville bara tala om vilket besked jag fick.

kram
Ada

Helena sa...

Vad tråkigt att ditt bilirubin stiger hela tiden. Kortison är ju bra men det har ju sina bieffekter. Själv har jag ju inte cancer men jag har fått stötdoser kortison i samband med astmaanfall och blir så vansinnigt speedad av det.
Du är så vansinnigt aktiv och verkar orka med så mycket! Heja dig!!!:-D Kram

Anonym sa...

Hoppas ditt bokmingelpartaj blev lyckat. Jag väntar ivrigt på min....Härligt m en Mössebergvecka, jag var där i nov o tyckte det var fantastiskt.Speciellt Helena som ledde samtalen, hon var så bra tycker jag. Kram A

Anonym sa...

Hej! Har följt din blogg ett litet tag och jag undrar.. har du någon gång gjort en RF-behandling på levern? Jobbar inom sjukvården i Danmark där detta är rätt vanligt förekommande, och jag blev nu lite nyfiken på om man gör detta även i Sverige. Du behöver inte svara, frågar bara för att jag är lite nyfiken som sagt. :)
//Christina