måndag 30 mars 2009

Frukost.

I natt kunde jag inte sova. Vaknade efter tre timmar och var PIGG. Jag var inte ledsen eller orolig utan bara sådär irriterande pigg. Passade på att fundera över vad jag skulle bjuda min kompis Ostfrun på till frukost.
Jag hade nämligen bjudit över henne på frukost. Här hemma. En måndag. Helt crazy. Sån är jag.
Kom fram till att det inte behöver vara så perfekt utan att det är sällskapet som räknas men plockade ändå fram fil, yoghurt, apelsinjuice, ost, kalkon, kaviar, räkost, grönsaker, hårt och mjukt bröd, kokade te och bakade scones. Och vilken tur, vi hade både trevligt och åt gott!

Under nattens vakna timmar låg jag även och tittade på Lasse (som sov) en lång stund och tänkte på hur glad jag är som har honom och hur himla bra vi har det tillsammans. Tänk om alla hade det som vi, vilken bra värld vi skulle ha då!

Sedan tittade jag på djuret och tänkte att det är en för mycket i vår säng, men att det inte gör något för hon är så mysig när hon rullar ihop sig mellan oss. Tänk om alla hade ett djur, vilken bra värld vi skulle ha då!

Efter långfrukosten hade jag ett besök hos frisören inplanerat. Det är alltid lika skönt att bli ompysslad och att gå därifrån riktigt snygg i håret.

Dossyster är nu flyttad till Stockholms Sjukhem men jag har inte träffat henne som vi bestämde igår för hon är väldigt dålig nu. Men jag vägrar att ge upp hoppet...
Det lyser ett hjärtljus för henne här hemma ikväll.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska också tända ett ljus för kämpen sabina ikväll. Ja, du verkar verkligen ha en fin man och barn och fina föräldrar. Har man sådana runt sig så är man rik. kram karin

Anonym sa...

Tänker på dig och Sabina varje dag, täker extra mycket på Sabina nu och ska be för henne i kvällsbönen.

Anonym sa...

Skickar en JÄTTESTOR kram till dig o Sabina. A

Anonym sa...

Gud vilken underbar vän du är som tar dig tid för Sabina även fast du själv är sjuk.. Styrke kramar till dig och Sabina
Tänker på er och ber för er

Anonym sa...

Kram även från mig till dig/
Ayla

Ullis sa...

Måndags-frukost m trevligt sällskap låter som en bra tradition. Ha det så gott i vårvädret som är på ingående.

Anonym sa...

Tänder även jag ett ljus för vackra Sabina ikväll! Livet är orättvist, men ni är så starka, och ni får en att uppskatta dom små sakerna i livet som man tar för givet. Tack för att ni delar med er! Och du... jag lääängtar till jag köpt hem kakao, då blir det att baka din tårta! :)

julia sa...

de e ju såå mysigt att ses över lite frukost! De e verkligen underskattat...
Hoppas du får en bra dag trots dålig sömn...
Kramar