söndag 22 mars 2009

Morgonpigg.

Fredagens träff med gamla kollegor var som vanligt mycket trevlig. Vi fick dillstuvad potatis och lax till middag och till dessert serverades det exklusiv amerikansk glass. Det sällskapet och den maten var receptet på en lyckad fredagskväll.
Jag smygvisade boken som fick många körsbär i likör.

Eftersom kortisonet gör mig hungrig, pigg och svettig vaknade jag tidigt i lördagsmorse av fuktiga lakan och en skrikande mage. Jag lät Lasse sova några timmar till innan jag väckte honom med nybakta scones till frukost.

När Doris fått sin promenad åkte vi och uträttade lite ärenden i Vällingby. Bland annat införskaffades 14 paket våffelmix. Hoppas det räcker till mina bok/våffel minglare!
Vi hann också med en hålla-handen-lunch. Det var mysigt!

Innan jag skulle till Ostfruns tjejfest tog vi vägen förbi min frisör för att titta på och gratulera till den nya salongen hon öppnat, ett välbehövligt klippbesök blev också inbokat.

Sedan vidare till Dossyster och överlämnandet av jag-finns-här-för-dig-kaka. Hon har väldigt ont, är trött och ledsen. Det är svårt att stå bredvid och inte kunna göra något, men en stor tröst och lättnad för mig är att kunna ringa eller svänga över till henne när som helst. Tror och hoppas att även hon uppskattar mina samtal och besök.

Ostfruns (hon kan inte riktigt förstå hur hon blev det!) tjejfest var väldigt trevlig med tio tjejer, några bebisar, mycket prat och skratt, snacks, goda soppor, nybakt bröd (varav ett med ost i!), utsökt efterrätt (varav den ena var cheesecake!) och ännu en smygvisad bok (som fick MVG mycket tack vare de fantastiska bilderna) som får följa med mig överallt.

Det är nu tidig söndag och en härlig morgon. Idag ska jag nog försöka få med Lasse på några trevliga husvisningar...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en bra helg, om man bortser från Dossysters mående, trevliga middagar i goda vänners sällskap med mycket skratt är bra medicin. Nu laddar vi inför Torsdagen, roligt att det blir så stor anslutning, vi har provat "serveringsdressen" såg helt OK ut. Kramar fr. H-by

Anonym sa...

Hej Ulrica, varmt tack för mvg-berömmet för bilderna.
Hoppas din fest på torsdag får mvg+!
Nu håller vi tummarna för boksyster idag (och alla andra dagar).
Med festliga hälsningar

Cirkus Brådhe

Anonym sa...

Lycka till i kväll!
Tycker att du är ur gullig som bryr dig om andra så mycket, fast du själv inte alltid mår så bra. Tänk om alla var lite mer omtänksamma. Kram på dig!

Anonym sa...

Hej! Jag vill önska dig lycka till ikväll, på releasepartyt.

Kram!