måndag 16 mars 2009

Helgen.

Helgen har gått i fotbollens tecken med cuper för både Adam och Alva.
Klockan ringde sju på lördagsmorgonen och efter en frukost i all hast drog vi snabbt iväg till Lidingö för Alvas cup.
Adam hade träning lite senare och fick sova lite längre.
Vi var inte samlade allihopa igen förrän vid tre. Vi tog en långpromenad med Doris och lagade lite god mat innan vi såg på Melodifestivalen.
Vilken show! Och vilken oväntad final! Vi hejade på Måns, EMD och Sarah men tyckte Malena var en värdig vinnare.

På söndagen var det då Adams tur att gå upp tidigt för att åka till Eskilstuna på cup. Vi var hemma och tog det lugnt, gick en hundpromenad och var hos Ma och Pa för att titta på deras senaste projekt, nyrenoverat sovrum och ny matsalsmöbel. I like!
Adam kom hem igen lagom till middagen.

Svisch, så var den helgen förbi. Det är tur att det inte är så här mycket träningar, cuper och matcher varje helg när barnen är hos oss för det här var inte vår drömhelg precis. Vi tycker det är mysigare att ligga och dra oss (oftast alla fem!) på morgonen, äta en sen lång helgfrukost och umgås och göra något kul tillsammans.

I morse hade jag lite bråttom ut med Doris för att hinna lämna blodprov på vårdcentralen. Jag tog en genväg till hundängen för att Doris skulle få springa lös en stund men den stunden blev inte långvarig då hon ganska omedelbart lyckades leta upp en färsk människo-bajshög.
När hon rullat, gnidigt och ÄTIT färdigt kom hon springande till mig igen och vi gick hem, läs: jag drog henne hem arg som ett bi!

Jag kom försent till blodprovstagningen eftersom saneringen av djuret tog sin lilla tid och fick därför inte reda på något provsvar idag.
Gick till apoteket och en sväng i Vällingby innan jag begav mig hemåt. Väl hemma åt jag lunch, pratade med Dossyster i telefon, tvättade och surfade lite. Det här skulle kunna vara värsta lyxhustrulivet, om inte...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen usch & fy....mår lite illa bara av att läsa, stackars dig då som var tvungen att sanera Djuret..:( Men vad gör en sådan "hög" på ängen undrar man ju?? )Hua, jag hade nog både kräks & tjutit om det vore jag som råkat ut för det, är så äckelmagad, det är ju stört omöjligt att få bort sån lukt med, nää, fy nu måste jag nog sluta skriva om det....
Ha en bra fortsatt kväll!

//En trogen Bloggläsare

Anonym sa...

Dessa hundar! skrattar Att dom kan tycka så mycket om att rulla sig i allt. Hoppas provet var bra! Kram Jessica

Anonym sa...

Hej!!

Ja fotbollscuper på helgerna kan vara lite to much....
Jag har 3 killar o det blir mycket fotboll!
Nerbajsad hund låter jobbigt.
Kram A

Kockis. sa...

Varma kramar till dig och familjen
//Kockis

Anonym sa...

På tal om bajs behöver jag receptet på din choklad/hallonkaka. Tänkte göra den på lördag.

Anonym sa...

Ja de där helgerna kan man ju nästan få mardrömmar av, känns som man inte varit ledig när månd morgon kommer och man ska jobba igen. Men samtidigt är det härligt att få vara delaktig med barnen så var ju inte med mina föräldrar med mig.