onsdag 11 mars 2009

Bokpaket.

Förmiddagen tillbringade jag och Lasse på Radiumhemmet. Först var det blodprovstagning, sedan hade vi tid hos psykoterapeuten och slutligen träffade vi Dr Lidbrink. Vi pratade om min oro över att det blivit sämre i skelettet och för- och nackdelar av en eventuell strålning. Varken hon eller jag tycker det behövs någon nu.

Innan vi hann gå därifrån kom provsvaren (levervärdena tar lite längre tid på sig) från labbet och det var ingen munter läsning precis.
Bilirubinet var uppe i rekordhöga värden så i morgon måste jag börja med kortison! Dr Lidbrink verkade lite oroad så nu ska jag lämna blod en gång i veckan och äta kortison tills vidare.

Tänker ta tabletterna lagom till E-types konsert börjar, eftersom de gör mig så speedad att jag kommer orka dansa hela natten.

När jag kom hem hade jag fått boken hemskickad till mig. Den är fin! Men det var lite jobbigt att läsa och titta i den.

Eftersom Ma och Pa förmodligen ska bo här när vi är borta så ska det närmsta dygnet ägnas åt sanering av hemmet!

Ni har väl inte missat inbjudan.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Läser din, sabinas, & vimmelmammans blogg dagligen, tycker att ni är väldigt starka och modiga kvinnor, att mitt i allt det svåra, så finns det vardagliga, skratten, grälen & ljuspunkterna, tycker att du skriver väldigt bra & det är som en bok som man ej vill sluta att läsa, jag har beställt boken.....Tack för att du är en sådan fin och öppen människa, även fast jag aldrig har träffat dig, men dina ord fastnar i hjärtat.Mvh,.Marie

Anonym sa...

ja, vilka fantastiska kvinnor ni är. trots tuffa besked planerar du för boksläppet. jag har beställt efter den via nätet. förstår att den kändes tuff att titta igenom spec m tanke på hannes bortgång o sabinas situation. usch, man önskar att underverk kan ske.....
tack för att du orkar berätta.
kram anna

Anonym sa...

På www.arntyochmirry.se har vi bikini-bekymmer!
Spana gärna in och tyck till!

www.arntyochmirry.se

Anonym sa...

Säger till dig som jag skrev till Sabina.Ta en dag i taget ,njut av varje sekund som du har.Du är en fantastisk kvinna.Kram Synnöve

Jonna sa...

Hej! Har följt dig ett tag nu, är även inne på sabinas blogg och läser. Vilka kvinnor vilka mammor! Har beställt boken, och idag skall vi baka mintchokladkakan :-) min dotter o jag. Ha en bra dag!