onsdag 25 mars 2009

Onsdag.

Efter att igår ha varit och tittat på lokalen och ordnat med blommorna så känns det lugnt igen. Att Ma har sytt små förkläden som hon och Pa ska ha på sig när de gräddar våfflorna känns också betryggande...

I dag har jag handlat det sista och både Alva och jag har varit på terapi. Det är riktigt trevligt när hon kommer hem från skolan och vi åker till sjukhuset, går in i varsitt rum och träffas igen i väntrummet efter 45 minuter. Vi pratar, lyssnar på bra musik och har mysigt medan jag kör henne till skolan igen. Kvalitetstid!

Både Dossyster och jag har dåliga levervärden/blodvärden just nu så vi har beslutat oss för en ordentlig uppryckning vad gäller dem. Jag hoppas att mitt Miracles-smycke ska hjälpa till...

I kväll ska det pluggas engelska och medeltid, för både Adam och Alva har prov, och under tiden Lasse är och simmar ska jag med skräckblandad förtjusning se snuskhumrarna i Rent hus.

Dagens måste: Pirr i magen!

Inga kommentarer: