torsdag 12 mars 2009

Väder.

När vi var på Teneriffa och låg i våra solsängar gick solen i moln titt som tätt och varje gång kisade jag upp mot himlen för att se hur länge det skulle vara skugga. Om det såg ut att vara långvarigt tog jag gärna på mig en t-shirt för att inte börja frysa.

Vid ett tillfälle när jag tittade upp så såg solen och molnen ut så här... precis som mitt liv!

Jag är så lycklig. Jag har en underbar man, jättefina barn, en gullig hund, ett mysigt hus, en fungerande bil, en liten båt, många trevliga kompisar och en omtänksam familj. En stor sol med många strålar!
Men framför den ett moln...

I dag är det dax för behandling igen (och operation för Dossyster). Molnet.
Sedan kryssning med Ostfamiljen och E-type. Solen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till idag! Är ganska ny här på din blogg, men nu när jag hittat hit måste jag läsa varje dag. E-type är min stora idol...Ska ni se honom på kryssningen? Beundrar dig och din styrka, läser också Sabinas och Nellymammans bloggar. Är helt fast! Ni är mina idoler!! Ni delar med er av era liv och visar en otrolig kämpar glöd! Tack för att ni delar med er!

Yvonne sa...

Jag är vansinnigt flygrädd, men det bästa med att flyga är att man ser att solen finns där ovan molnen. Fast ibland ser man den inte när man är kvar här nere på marken.

Anonym sa...

Jag förstår att ditt moln tynger dig.....
Du har underbara människor omkring dig och du är så imponerande stark och positiv. Jag håller tummarna för dig att din cancer kan besegras.
Kram Anna

Anonym sa...

Trevlig resa!

Kram

Sabina sa...

Tusen tack för för kakan, den kom i grevens tid, höll på att gå i taket innan Lasse kom och gav mig den.
Hoppas det gungade tillräckligt på båten med Etype.

Kramiz

Anonym sa...

Det finns alltid moln men vet du att man kan tala vänligt till molnen så löser de upp sig.

Faktiskt så är det så att vattnet har känslor. Tänker på japanen som fotat vatten vid olika tillfällen.

I någon av hans böcker så finns det även tankar om hur man kan lösa upp moln därför så kan man vi alla tillämpa dessa goda tankar till dig och alla dina medsystrar och bröder.

Några har skrivit att de läser flera bloggar där du Sabina m fl är deras idoler. Ni är starka. Vill också tipsa om en till blogg av en levnadsglad kvinna som är i samma sits det är carinaahlin.blogg.se också en kvinna som vi alla kan ge våra goda tankar.

Kram från en okänd Mimmi