tisdag 24 mars 2009

Mardrömmar.

Jag sover lite konstigt sedan kortisonet sattes in men inatt var det värre än vanligt. Doris gnällde och ville upp redan innan vi somnat. Lasse (som är extra svag för henne) tyckte att hon kunde få komma upp, med resultatet en hund som slickar alla kroppsdelar utanför täcket, som vandrar omkring i sängen när det blir för varmt och tassar som spjärnar emot ryggen när hon vill ha mer plats.
Hon blev inte långvarig i vår säng!

När jag väl somnat började mardrömmarna. Om mitt bok/våffelmingel. Att våfflorna inte vill släppa våffeljärnet och blir helt misslyckade. Att jag inte kommer att hinna få några böcker att sälja. Att det blir lynchstämning bland gästerna. Ja, att allt som kan gå fel gör det.

Men det var på natten när det var mörkt, nu är det dag och solen skiner och jag ska iväg och titta på lokalen och fixa blommor. Och fortsätta hoppas på att jag får en bokleverans idag...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej

Förstår att det måste vara pirrigt inför boksläppet och det tillhörande partyt, men jag lovar dig att du kommer att fixa det galant...:) Ha en jättebra dagtrots dom iskalla vindarna som är i dag, hundpromenaderna blir ju helt klart kortare såna här dagar..

Hälsningar Ulrica

Yvonne sa...

Jag har åkt tåg i Ryssland i natt, sittande i en drickaback...utan kortison. Lycka till med släppet!

Anonym sa...

Jag förstår inte riktigt..var inte bokmingel kvällen igår?
Kanske jag som fattat fel..
Om inte så hoppas jag att ni hade det trevligt och att Sabina kunde medverka..
Tänker på er dagligen och pussa lilla söta hunden från mig
kramar från Cicci

Anonym sa...

HEJ! Blev såå ledsen när inte du va me på bokkvällen!! Det hade ju varit så kul att få träffa dej!! DET VA EN SÅ LYCKAD KVÄLL!! Marie Piccaso sjöng så fantastiskt o även Anna Book, vilka tjejer som kunde ställa upp,stort tycker jag!!! Du fattades...lycka till med din egna mingeldag..KRAM L.O.T.T.A

Storasyster sa...

Tror att du fixar våfflorna utan problem :)
Hoppas mardrömmarna håller sig borta och lycka till på minglet
//Sol

Anonym sa...

hej. jag skulle gärna vilja beställa en bok, det går väl att göra det fast man ikke bor i sverige? h.malin

Fresia sa...

Ulrika, det gick säkert alldeles galant. Tror du har full koll. Och om så inte vore, ngt mot all förmodan skulle hända, så känns det som att du skulle ta det på ett bra, lättsamt sätt.
Du känns helt enkelt som en sån tjej..
En varm kram

Anonym sa...

Hej!! Det var kul att få träffa dig snabbt i lördags. Hoppas ditt party för boken blir bra och att dina värden blir bättre snart!!
Kram
Jennie

Anonym sa...

Oj glömde skriva..vi sågs ju hos din boksyster...och kakan du lämnade var super god, så bra att du och Sabina har varandra!!
kramis