måndag 9 mars 2009

Barnvecka.

Nu är det måndag igen och barnen har kommit hit. Det betyder bråk och tjafs om läxor, kläder och att man faktiskt behöver duscha varje dag. Ibland kan jag tycka att det är så tråkigt att behöva bråka om sådana självklara saker, nu när min tid är så värdefull, men det är tyvärr sådant som tillhör vardagen när man har tonåringar i huset har jag förstått.
Det mysiga och trevliga från Teneriffa är ett minne blott.

Små barn små problem stora barn stora problem.

I dag har jag börjat planera för något slags "bokmingel/våffelkväll". Jag hade tänkt mig någon trevlig liten träff där man kan köpa/se/läsa boken och äta en mumsig våffla, för det blir någon gång runt våffeldagen.
Jag tycker det är kul att planera för att andra ska få trevligt. Det återstår att se om jag lyckas.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ulrica

Tack för kommentaren på min blogg:o) Jag bakade tom idag men det blev inte efter ditt recept, måste köpa pepparmintsolja först.

Ser verkligen fram emot boken! Va kul att du börjat planera lite inför boksläppet. Jag tror du kommer lyckas kanon, du verkar bra på att planera och få folk att trivas.

KRAM!

Anonym sa...

Måste man duscha varje dag? Det gör inte jag, nu känner jag mig snuskig ;-)

Anonym sa...

Det är en konst att välja sina strider med tonåringar. :-) Ta det här med dusch t.ex, måste man verkligen duscha varje dag? Njä, om man nu inte svettas mycket av nån anledning, eller tränar hårt eller så, tycker jag inte alls man behöver duscha varje dag! personligen tycker jag alltså att du absolut kan släppa det kravet, så slipper ni bråka om det varje dag i alla fall. :-)

Anonym sa...

Hej Ulrica.

Tycker också att man kan släppa på kraven med dusch varje morgon om det inte är något speciellt...

Din pepparmintschokladkaka måste jag prova att baka! Mmmm vad god den verkar! Tack för receptet!

När kommer boken?

/Kusinen

Anonym sa...

Jaha jag har inte förstått att du har barnen varannan vecka. Trodde Lasse var pappa till dem. Tyckte tillockmed att de var lika han.
Tjaffs är så trist och det börjas tidigt. Har två 7 åringar som redan är som tonåringar. Men som sagt det hör ju till.

Anonym sa...

Bakterier och partiklar är till för att utrotas. Klart ungarns ska spolas av varje dag! ;-)

Hälsa småfolket att tant Petra har sagt det.

Berätta hur det var på fredagsdiscona på Åkermyntan-gården. Svettlukt = tji tryckare.

Anonym sa...

Ja du verkar vara en riktig glädjespridare som tycker om att göra det bra för andra. Och många bra ideer har du, blir inspirerad av dig:)
Hälsningar U