tisdag 31 mars 2009

Dossyster.

Jag har blåst ut Dossysters hjärtljus. Nu är det hej då som i hej då. Men hon har kämpat, kämpat in i det sista och en liten tröst för mig är ändå att hon inte har ont längre, för hon har verkligen haft ont den sista tiden. Omänskligt ont. Men det hindrar inte mig från att vara ledsen, så otroligt otröstligt ledsen.

När vi var på Rhodos tillsammans med våra familjer så brukade vi ligga och flyta på våra flytmadrasser ute i det varma vattnet i flera timmar. Vi pratade, skrattade och njöt där under solen.

De sista dagarna har vi pratat om att den av oss som försvinner från det här livet först åker till ett varmt skönt ställe och "paxar" plats åt den andra. Och under tiden den väntar så ligger man och flyter på en madrass i det varma vattnet. För vi ville inte tro att allt tar slut här.

Hon ligger där nu och guppar på sin madrass och väntar på mig, hennes Boksyster, Dossyster och vän.

Men jag vet att hon inte vill att jag kommer för tidigt med mina kärleksmums, så jag ska fortsätta kämpa, så mycket jag bara kan. Men det kommer att bli tomt. Väldigt tomt. För vi har under det här året vi lärt känna varandra kommit varandra så nära.

Mina tankar går idag till hennes familj som har mist en sambo, mamma, dotter och syster. Jag vet inte vad jag ska säga en dag som denna, jag vill bara krama om.

Det är helt ofattbart och jag är så ledsen... Du fattas mig.

82 kommentarer:

Anna sa...

lider med dig kram

Anonym sa...

Vackra ulrica..Förstår din sorg och förlust..
Men kämpa på ..kämpa ..kämpa..
Sabina sitter på molnen nu och kikar ner på dig och hon har inte ont längre..Hon ler igen och är frisk.

Kramar om

Anonym sa...

Vackra ord om en fantastisk kvinna och en fantastisk vänskap.

Anonym sa...

Åh, Rhodos, där är det vackert, jag har varit där 12 gånger, när jag åker dit i sommar så ska jag ta mig en flytmadrass och flyta med vågorna ett tag, och tänka på fina Sabina, och på fina du.


Jag beklagar från djupet av mitt hjärta att du ha förlorat en fin vän.


Många varma kramar.

Anonym sa...

Min kusin Sylvia, som var en krigarprinsessa precis som Sabina, lärde mig att två saker lindrar litegrand när man har sorg: en lång varm dusch med mycket vatten i ansiktet och en kopp te eller flera.
Jag hoppas att du får riktigt många kramar idag!
Valeska

Anonym sa...

Ulrica!
Åh jag lider med dej i denna svåra och hemska stund....är SÄKER på att det måste finna ett liv efter detta jordeliv...och där är Sabina nu..Men kämpa kämpa på.
Vama styrkekramar Karro.

Anonym sa...

Åh så fint och sorgligt skrivet på samma gång!! Jag antar att det är precis så du känner också - tacksamhet över en så fin vänskap, och en sorg över att din kämparvän fick guppa där på havet alldeles för tidigt.
Nu får du fortsätta med din egna kamp - hoppas du får äta massor av underbara små chokladbitar i många många år framöver!

Anonym sa...

Kära Ulrica. Jag har, som säkert många andra, hittat till dig via Sabina. Det är märkligt att känna som att man har en relation till er två när man aldrig träffat er i verkligheten. Nu har det ofattbara hänt. Du skrev så fint i ditt inlägg, vill bara tillägga att du ska tänka på vad Sabina säkert skulle velat att du gjort, kämpat vidare och leva lite för henne också. Kramar Cissi

karo sa...

Beklagar djupt... Känner så otroligt mycket med Sabinas familj och med dig.

Anonym sa...

Kara Ulrica,
Din luftmadrass ar inte uppumpad an...Och jag hoppas att du har vitt har och ar skrynklig som ett russin nar du kommer ner till stranden med luftmadrassen under armen.Sabina har det bra nu,det ar
sorligt och tungt att bli kvar.Er vanskap ar evig och ingen kan ta bort den fran er.

anna sa...

hej vän!
har smygläs´t här inne senaste tiden, hittade hit från sabinas blogg. Sen köpte jag ju boken och nu känns det som man "känner" er lite grann.
Har inte skrivit hos dej innan, men känner att jag måste nu. vill hoppa in o ge en stor kraam, förstår att det måste vara otroligt kämpigt, och sabina har varit helt enastående, krigat kämpat och fightats och där andra givit upp för länge sen, där har hon stått kvar med svärdet i handen.
Du, du kämpar på ditt eget sätt, med recept och renoveringar och prat om hunden och annat vardagligt,
och det är en MINST lika stark kamp det ju!
Du väljer att bestrida Tengil på ditt vis, du ignorerar honom, du kör ditt race, du bemödar dej med att komma på finurliga recept och lägga ut till oss kak-sugna här ute,
som om Tengil inte fanns alls, eller någonsin funnits!
Du har en kämparglöd precis som Sabina och precis som Hanne verkade ha med, och jag förstår verkligen varför dom valt er till boken. en förövrigt helt fantastisk bok förresten.
Jag känner inte Sabina och känner inte dej,
men det känns som att din beskrivning av att hon är på något varmt och skönt ställe, vilandes på en madrass, och för den delen tar ett dopp eller två - det finns ju inga tumörer i himmeln som hindrar, är väldigt träffsäker.
hur som helst, vill bara sända en kram över cyberrymden, till dej och hoppas du hittar styrka att fortsätta kampen...du verkar vara en jättego tjej och jag hoppas du fortsätter med recept och annat här i din lilla choklad-ask. tusen kramar Anna J

Anonym sa...

Hej Ulrica, har läst din och Sabinas blogg under en längre tid och gripits av dem. Lider med dig och förstår din sorg och den tomhet som Sabina lämnar efter sig. Fortsätt din kamp och ge inte upp även om det känns hårt idag.
Mvh

Magnus

Petra sa...

Fina Ulrica, är så ledsen för din skull. Måste kännas fruktansvärt för dig. Den tighta och varma vänskap ni verkar haft är få förunnat.
Det du berättar om guppande madrasser, kärleksmums och att ni lovat paxa plats åt varann är så rörande fint.
Kämpa nu på med din egen sjukdom och bli frisk. Sabina på den guppande madrassen, får vänta länge på dig men hon kommer säkert ofta ropa hejarramsor till dig på din väg mot seger i din egen kamp mot skitsjukdomen.
Styrkekramar

Helena sa...

Hittade till dig via Sabina och har just läst att hon har fått lämna sin smärta här och få gå vidare.

Sorgen är förstås bedövande. Man fattar inte att det är sant.

Och du har förlorat en vän. Sänder mina varmaste tankar.

Kämpa på!

Stor kram

Bippa sa...

En kram till dig!

SandraLouise sa...

Överallt där jag är, finns du.
Överallt jag går, går du.
När jag sover, vakar du bredvid.
Jag är aldrig ensam, aldrig är jag själv.

Fast dina fotavtryck inte syns, finns du.
Fast din röst inte hörs, skrattar du.
Fast dina armar inte kramar, känns det.
så visst kramar du...

Vi syns igen det vet både du och jag.
Gråt inte, dina tårar faller till marken.
Skratta istället, jag vill se dig glad.
Livet är så mycket oändligare än du tror

/författare okänd

Annci sa...

Detta är bara så ofattbart....har följt hennes blogg i det tysta så länge och även din....tittat in flera ggr om dagen. Känner bara en sådan tomhet inom mig. Kramar till er alla.

Jenny sa...

Jag är så ledsen, sitter här och gråter hemma. Kände på mig att slutet var nära men ville ändå tro på mirakel. Mina tankar går till Sabinas familj och till dig Ulrica.

Jag har aldrig träffat någon av er men ni berör mig båda så djupt.

Jag tror på dig!

Varma kramar från mig!

Kockis sa...

Ulrica. Jag saknar ord... Kramar om dig hårt och länge. Kockis

Anonym sa...

Himlen har många vackra stjärnor men den allra vackraste kan vi se ikväll, en stjärna som lyser med det vackraste sken.

Lämnar en kram i din svåra stund.

Christina i Skåne

Anonym sa...

Du goa vackra mamma Ulrica!

Känner med dig idag!
Du för kampen vidare.Sabina och Hanne Sitter och pratar om hur bra boken blev.
Du skrev så fint om Sabina idag.
Fortsätt kämpa nu kära du!
Kramizzzzzzzz
Ulrika

Anonym sa...

Kärlek till dig <3

När allt känns mörkt..plocka då fram allt fint som ni hann uppleva med varandra.

Styrkekram Gabriella från skåne

Anonym sa...

Förstår att du har det oerhört jobbigt nu....och du har din egen svåra kamp!
Men tänk på, att för Sabina så känns tiden inan du kommer som bara ett kort ögonblick.....
Nu får du kämpa själv, men det klarar du!
Kram Siss

M sa...

På bordet står mitt trevekesljus tänt. Bredvid det ligger er bok. Mitt i allt det ledsna tänker jag den positiva tanken att det blev Du som fick förtroendet. Förtroendet att föra er livsuppgift och livsglädje vidare. En viktig uppgift.
Vi är så många som lärt oss så oerhört mycket av er tre tjejer. Och du kommer att påverka och fortsätta lära många, många under lång tid framåt.

Anonym sa...

Mina tankar till dig, som mist en sån kär vän! Ta hand om varandra...

Anonym sa...

Jag kan inte sluta tänka på om det är slumpen eller om det är någon högre makt som var med vid fototagningen till boken... det ser precis ut som ni står på kö till himlen... först ut Hanne, sen Sabina och kvar på jorden är den sista kämparen av er tre, dvs DU. Se nu till att stanna kvar lääääänge här hos oss! Har följt er alla tre via era bloggar...Tänker på dig! Kram Sofia i Skövde

Storasyster sa...

Jag har inga ord, utan sänder dig bara all kärlek jag kan
//All sol till dig

Anonym sa...

Fina Ulrica, det är många som delar din sorg idag.
Så tänker man på kärleksmums uppe i molnen och kan inte låta bli att le....
Vilken fin vänskap, jag e full av beundran. Jag ska följa din blogg och se dig kämpa!!!!
Stor kram Anna

Anonym sa...

Fina Ulrica, det är många som delar din sorg idag.
Så tänker man på kärleksmums uppe i molnen och kan inte låta bli att le....
Vilken fin vänskap, jag e full av beundran. Jag ska följa din blogg och se dig kämpa!!!!
Stor kram Anna

Anonym sa...

Jag känner verkligen med Dig Ulrica!! Jag kände inte Sabina, men hennes sätt skriva och dela med sig gör att det kändes som någon jag kände.

Hon har det bra nu! Slipper smärtan framför allt. Kan ägna sig åt det hon tycker om och samtidigt hålla ett vakande öga på alla sina nära och kära.

Solen lyser för Sabina idag.

Du ska veta att du är en fighter på alla sätt och vis. Låt tårarna komma. Vet inte om det finns ord som tröstar just nu. Var med de dina idag! Var bara!

Den vänskapen som ni har är speciell. Du är en fantastisk kvinna!

Många kramar

Lotta M sa...

Vad vackert skrivet, vilken styrka att ni haft och fortfarande har varandra... Skickar en kram till dig idag. Från Lotta som kände Sabina som barn

karin sa...

Nej, Ulrica jag tror inte att det slutar här. Min älskade mamma och mina fem barns mormor gick bort i cancer för ett år sedan, och jag har hela tiden sett små tecken från mamma som visar att hon finns där. Jag är övertygad om att du och kära dossyster Sabina återförenas och och att sabina finns där och väntar. Hon ligger och guppar runt i det klaraste vatten på en madrass (självklart har hon bästa platsen, men eftersom det nog inte finns tid och rum på andra sidan så tar det för henne bara ett ögonblick innan ni ses igen men för dig kan det ta ett helt liv. Kära Ulrica ta väl hand om dig nu och din fina familj.Mitt ljus står tänt hela dagen för krigarprinssessan Sabina och för dig som kämpar vidare <3 varma hälsningar Karin.S

Jill Agelin sa...

Ni gör mig så otroligt imponerad, du och Sabina. Med er kämparglöd och er otroliga livsgnista. Vi är många andra som har mycket att lära av er båda. Sorgen är stor, det förstår jag, och det finns inga ord...

Anonym sa...

jag förstår att du kommer att sakna din vän, fortsätt att vara stark, kramar från Lina

Amlon sa...

Åh, Ulrica! Du skriver så fint att mina ögon tåras. Det är så sorgligt!

Sköt om dej nu och kämpa kämpa kämpa!

Många kramar till dej!

Marie sa...

Även om Sabina nu har lämnat detta jordeliv, så finns hon med dig vart du än går eller gör, hon viskar till dig att kämpa på och inte ge upp och fortsätt vara den du är, glad, positiv och otroliga starka kvinna, som älskar att göra andra människor glada med sina bakningar....du är unik....

lisa sa...

All värme till dig.

Anonym sa...

Så fint skrivet av dig Ulrica!!! Jag önskar dig all lycka till med din kamp, fortsätt vara stark.


KRAM

Anonym sa...

Det är så hemskt... och så orättvist! Tänker på hennes familj.

Har följt hennes blogg den senaste månaden och blivit väldigt gripen av den. I natt/morse (har inte koll på vad tiden var) drömde jag att hon somnat in och vaknade med ett ryck. Blev orolig och kollade hennes blogg, men där stod ingenting. Idag har jag fått veta att jag själv har hudcancer...

Moa sa...

Hej
Har läst din blogg samt Sabinas.
Kan bara föreställa mig vad ni går igenom. Men det jag känner är hur fantastiskt stark människa du är. och även Sabine var.
En styrka en livsglädje som inte kan försvina utan lever kvar i hundratals år.
Många kramar

Kajsa sa...

Kram på dej!!! Hemskt attförlora sin vän så där! Varmaste tankarna går tii dej just nu!

mona sa...

Ulrika jag är så ledsen för Din skull. Vad finns det för mening med att en så ung mamma inte får leva.
Mina tankar finns hos Dej och Sabinas familj/vänner.
Kramar Mona

Anki sa...

Du måste guppa länge, hon kan nog tänka sig att vänta.

Kram

Anonym sa...

Jag tror också som någon annan skrivit att det inte finns tid på "andra sidan" i den bemärkelsen som vi upplever den här på jorden. För Sabina kommer det inte att märkas om det tar åratal innan du kommer dit...men för dina barn och din älskling och alla andra som älskar dig är det viktigt att du fortsätter kämpa för att vara kvar här. Jag sänder mina varmaste tankar till dig idag, att förlora någon man tycker om är alltid fruktansvärt sorgligt. Min mamma dog efter fyra års kamp mot cancer och jag var alldeles för ung (21 år). Min bästa tröst har alltid varit att tänka att jag hade enorm tur som fick ha just henne till mamma även om det blev för kort tid. Det är säkert samma sak för dig och Sabina samt er tredje boksyster. Jag vill passa på att tacka dig för din fantastiskt härliga blogg som är så inspirerande trots (eller kanske bl a därför?) att den handlar om ett svårt ämne. Du skriver otroligt bra, starkt, välformulerat, rakt, humoristiskt. Jag har beställt boken idag förresten. Allra varmaste kramar till dig från mig (Karin) i Malmö

Anonym sa...

Jag är så ledsen, och tänder ett ljus ikväll för din kära dossyster.
Tänker på dig i den här svåra stunden, och hoppas det finns lite tröst i att Sabina nu är på ett bättre ställe utan smärtor. Må hon få passa luftmadrassen många år än.

Stor stor kram från oss alla. Krama familjen.

/Anneli

Unknown sa...

Vackra ord om vacker vänskap. Glöm inte att hennes öde är hennes och att ditt är här och nu. Kram Tina

Anna-Lena sa...

Jag är så ledsen att du har förlorat din fina fina vän Sabina. DEt du kan göra nu är att kämpa och vinna över sjukdomen! Kram

Cecilia sa...

Sänder dig styrkekramar tvärs över världen! Lider med dig i saknaden efter din kära, fina och starka vän! Precis lika fin och stark som du verkar vara!
Cecilia

Anonym sa...

Vilket vackert inlägg, Ulrica. Från djupet av mitt hjärta beklagar jag förlusten av din nära vän. Äntligen slipper hon ha ont, och slipper sin ångest som jag förstår var svår den sista tiden.

Nu har du ännu en skyddsängel som kommer att vaka över dig, och jag vet att hon inte komma släppa in dig i himlen på länge, länge.

Stora tröstkramar och en körsbär i likör till dig och din familj idag.

/Anna i Fkp

Anonym sa...

Kära Ulrica.
Finner inte orden, men tänker på dig. Ofta - och inte minst idag.

Magdalena

madeinjapan.devote.se sa...

KRAMAR KRAMAR KRAMAR

Det är vad jag vill skicka till dig. Jag vet den fruktansvärda, ibland olidliga känslan du går igenom. Min mamma gick igenom samma kamp som Sabina, men nu har de lämnat sjukdomen bakom sig. Vi får försöka uppskatta den tid vi fick, istället för att sörja det vi förlorat.

Jag hoppas att du orkar fortsätta kämpa precis som du gjort, precis som Sabina också gjorde. När det är jobbigt och ingenting känns värt, tänk på Sabina och kämpa.

Hon har paxat platsen, hon väntar på dig, men hon vill att en gammal, skrynklig, gråhårig Ulrica ska komma. Himlen får helt enkelt vänta.

Om det finns något, vad som helst, man kan göra för dig... något som skulle lätta, som skulle få dig på andra tankar. Säg till. Vi finns här för dig och vi tror på dig.

KRAMAS

Anonym sa...

Beklagar sorgen och förlusten..finner inga ord just nu. Har följt era bloggar och er vänskap ett tag. Så otroligt vackert.

Stor kram från Maja

Anonym sa...

Kram till dig!!!

Anonym sa...

Åh.vad ledsamt,men nu behöver hon inte ha ont längre.
Tänker på Dig,Du starka Ulrika.
Du måste fortsätta att kämpa som Du har gjort hela tiden.Tur att Du har ett gott humör,det hjälper mycket.

Styrkekramar från Linköping

Anonym sa...

I kväll tänder vi ett ljus för alla våra Kämpare! För Sabina och för er alla andra som Kämpar på!
Vi tänder ett ljus för att ta till vara på dagen, njuta av att man är frisk, våga hoppas och leva!
Stora Kramar från Cattis!

Jennifer T sa...

Nu har jag läst igenom din blogg från början till slut.

Jag tänker på dig, speciellt idag.

Många kramar

Anonym sa...

kärlek och ljus till dig, krama din familj, gråt och var så ledsen som man är en sån här gång. Så sant som du skrev, Sabina har inte ont längre. Hon var en kämpe och vill att även du kämpar.

KRAMAR/J

Marie PIcasso sa...

Hej Ulrica!

Jag skickar min omtanke till dig, och jag förstår att tårarna måste vara många i denna stund. Jag är jätte tacksam att jag kom och sjöng på eran bokreleasen även om du inte var där. Jag sjung för er alla.

Nu slipper Sabina värk, och jag vet att hon fortsätter sin resa. Här är det inte slut. Jag har haft så många andliga upplevelser att jag vet att man fortsätter till nästa ställe. Nu är hon stark igen och det sjuka skalet har hon lämnat bakom sig. Om du känner hennes nävaro så lita på det, då finns hon runt dig.

Vad härligt att ni hade det kul på Sune, jätte glad att det kom till nytta.

Jag önskar dig all värme och omtanke. Jag skickar min energi till dig. Kämpa på, mirakel sker.

Många kramar Marie Picasso

Jonna sa...

Åhh vad fint du skriver! Jag beklagar sorgen. All styrka o energi till dig, o kämpa vidare. STORA STYRKE KRAMAR!

Anonym sa...

Jag beklagar verkligen din och Sabinas familjs sorg.. Hon verkar ha varit en underbar vän, mamma, syster, sambo.

Får jag vara så fräck att fråga om du och Sabina hade lika tät kontakt med Hanne som ni två hade?

Kram!

lotta sa...

Hej!! SAKNADEN ÄR SÅ STOR O HÅLET I HJÄRTAT KOMMER ALDRIG BLI HELT UTAN SABINA!!! FÖRSTÅR DIN SORG OXÅ IDAG, ENSAM KVAR!! MEN SE DEJ OMKRING O DU ÄR ALDRIG ENSAM, SABINA FINNS HÄR O FÖRALLTID!! du har varit ett speciellt stöd för henne då ni kunnat förstå varandra på ett sett som ingen annan..nu måste du kämpa för tre men med deras änglastöd ska du klara det här! Kram L.O.T.T.A

Fresia sa...

Ulrika
Känner djupt med dig och jag förstår att sorgen är stor.

En varm innerlig kram till dig

Marie sa...

Åh vad jag lider med dig nu. Det är så fruktansvärt att förlora en kär vän. Det är så orättvist och tydligen finns det inga gränser i vad man måste gå igenom. Du måste ha en väldigt tung dag trots att din vän Sabina nu har fått ro.

Du finns i mina tankar och du måste vara stark nu och rå om dig själv. Tack för att ja får läsa din blogg och allt du delar med dig av! Marie

Helena sa...

Det finns egentligen inget tröstande som man kan säga...
Du och Sabina verkar ha haft en alldeles speciell vänskap där ni stärkte och stöttade varandra. Jag hoppas att du framöver kan tänka på henne och le mellan tårarna åt saker som ni pratade om eller gjorde... Känner ju inte er men har tänkt på henne och på dig hela dagen idag och jag hoppas att du finner styrka och kraft hos dina nära och kära. Sabina har inte ont längre. Hon är fri från Tengil och ligger på sin luftmadrass med en hand i det varma vattnet och njuter...
Tröstekramar

Maria sa...

Tänker på dig.
Jag känner varken dig eller Sabina. Har dock följt Sabinas blogg slaviskt under några månader. Hennes blogg har lett mig till din, som jag kikat på några gånger. Jag lider med dig i denna stund när du förlorat en nära vän.

Kram Maria

Anonym sa...

Tänker på dej och de dina i den stora sorgen efter Sabina,en riktig kämpe...liksom du ge aldrig upp så länge det finns liv finns det hopp!!

Kram Cia

Lisa sa...

Ulrica,

Jag har precis som många andra hittat till din blogg via fantastiska Sabinas blogg. Vad fint skrivet av dig! Jag beklagar din sorg!

Kämpa på Ulrica! Vi är många som tänker på dig och hoppas och tror att du får vara den som får föra ert budskap vidare länge, länge!

Många kramar,
Lisa

Anonym sa...

Du verkar också vara en fantastisk kämpe!!Jag har i stort sett i hela mitt liv förökt en enda blogg ....men sedan ett bra tag tillbaka följer jag tre stycken dagligen din, vimmelmammans och Sabinas. Hennes tappra kamp tog slut idag- må hon vila i frid. Ert mod och era positiva fina personligheter växer inte på träd. Kan bara tro att ni är unika!!Kämpa på!

Anonym sa...

Tårarna forsar utmed mina kinder och jag vill bara krama om dej och säga att jag älskar alla som är så fantastiska som du! Tänk om alla kunde få en vän som du!
Kämpa på...
Varma hälsningar från en som blir berörd av din kamp

Anonym sa...

Många tankar och många kramar går till dig, Ulrica. Kämpa på, gumman!
//Sanna

Anonym sa...

Massa varma kramar till dej Ulrica. vilken sorgens dag.
men skönt att smärtan är över.
hoppas hon har hittat ett bra ställe där hon är.
Kram Malin

Anonym sa...

Tänker på dig hela tiden. Vi är många som är med Dig denna sorgens dag.
Du är en riktig kämpe. Du kommer att klara detta också.
Tusen varma kramar från
Gun och Janne

Anonym sa...

Kämpa på och krama dina barn en extra gång ikväll.

Jag har läst din blogg ikväll och håller tummarna för dig.

Sen undrar jag om den där "filuren", vad hände? jag hittar inget eget inlägg om det.

Anonym sa...

Kära Ulrica! Vill skicka de varmaste kramar till dej...jag har läst din och Sabinas blogg ett tag, men inte kommenterat tidigare..men nu kände jag att jag måste..jag tänker bara på vilken viktig vänskap ni har varit för varandra..ni har ju verkligen förstått varandra..tänk att få ha haft en sådan vän...era bloggar har berört mej otroligt mycket, kram till dej från en bloggläsare i Malmö

Anonym sa...

Kära du, finner inte ord som skulle betyda något just nu. Jag tänker dock på dig och förstår att det är MYCKET jobbigt nu. Det enda som är bra nu är att hon inte har smärta längre, och att hon paxat plats i det varma mysiga havet....Men du vet att man får inte lämna jorden innan man kämpat och kämpat MASSOR, det ser Sabina till......

Kram Maud

Anonym sa...

Beklagar sorgen. Har läst er bok. Den var fantastisk och berör. Du måste kämpa vidare. Det måste gå!!!!!!!!
Kram från Karin i Malmö

Camilla sa...

Det finns inga ord som kan trösta och beskriva när man mist sin vän. En vän som fanns på livets krokiga vägar. En väg som bara har ett slut. Det finns inga ord som då räcker till. Ni fann varann och hade stöd och tröst som ingen annan kan. Jag är verkligen ledsen för er skull att vägen tog slut.
Kämpa vidare Lulle du har så mycket kvar att ge och det är så många som behöver dej.
Stora varma bamse kramar Camilla T

Anonym sa...

är så hemskt ledsen för din skull, för din sorg. men nu har du en ängel som vakar över dig och som hjälper dig när du behöver det. Även om jag inte känner vare sig dig eller Sabina så vet jag att ni båda är starka. Och även om Sabina inte är här i fysisk skepnad så är hon ju med dig. Och om det är något som händer så bär hon dig över hindren.

Stora kramar//Towe

Elin sa...

Vad fint och sorglit på samma gång. Men hon har nog ''paxat'' de bästa platserna till er, och flyter omkring på sin madrass fri från smärta.

Sorg gör ont, men så länge man vet att man träffas igen, så värför gråta?

Fortsätt kämpa, fortsätt le, och kom inte för tidigt till Sabina.

Rospiggen sa...

Det känns så overkligt att föreställa sig två kvinnor, så unga som ni är och så ung som Sabina var, ligga och prata om att paxa plats åt varandra. Usch, det är så sorgligt att tänka på.

Amanda sa...

åååh ulrica önskar jag kunde göra något för dig. jag beklagar sorgen ifrån djupet av mitt hjärta. men sabina vakar över dig. hon glömmer dig aldrig liksom du aldrig glömmer henne...//Amanda

julia sa...

Haha, vad skönt att du skriver de så öppet! Pilla i näsan.... Ja, de e tufft men man får nästan tvinga sig själv att göra saker för att inte sitta fast hemma.
Kramar