tisdag 31 mars 2009

Nattvak.

Jag kan inte sova i natt heller. Fast i kväll har jag inte ens gått och lagt mig och nu är klockan två på natten.

Alva som är kvar hos oss, för att hon har studiedag i morgon (idag!), har fått feber och ligger och yrar.

Och jag vill inte blåsa ut hjärteljuset vi tänt för Dossyster, för vad betyder det?

Jag skulle så gärna vilja vara hos henne nu. Jag har lovat att finnas där för henne så mycket jag kan. Tänk om hon tycker att jag sviker henne.

Sedan kan jag inte låta bli att tänka på att vi inte sa hej då igår som vi gjort de senaste dagarna.
Men hon var så pigg och vi pratade och skojade istället. Var det hennes sätt att säga hej då på?

Nattens måste: Hopp!

47 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, jag får alldeles ont i magen för jag var nyss inne på Sabinas blogg och inget är skrivet, hon var ju bättre så man blev ju så glad & förhoppningsfull. Jag håller också mitt hopp uppe att hon skall få bli lite starkare & bättre så att hon får åka till Uppsala, allt det hon genomlidit med den hemska op av nacken & såret, det är fullkomligt sanslöst orättvist & omänskligt om hon inte finge chansen till det. En liten tröst är att hon ju iaf vad jag har förstått, inte har så ont i nuläget.
Ta hand om dig!
//En trogen bloggläsare

Anonym sa...

Hej!
Inte ska du sitta med dåligt samvete! Jag är helt säker på att Sabina vet och känner att du finns där för henne!! Jag följer din blogg och du tänker på henne hela tiden, hälsar på och gör vad du kan!! Du är toppen!! Ville bara säga det! Er bok verkar så fin på ett speciellt sätt. Så igår beställde jag den. Vill att du ska veta att Du, Hanne och Sabina berör så många med era bloggar och nu även boken! Det enda jag kan säga är TACK!! Ta hand om dig!

Många kramar från Årsta.

Anonym sa...

Du är en sann vän, glöm inte det. Sov utan dåligt samvete, även i drömmarna kan man vara med den andre. Min bästa vän som dog för drygt ett år sedan finns med i mina drömmar om nätterna, i mina tankar om dagarna, för alltid, min soulsister.
Varma styrkekramar till dig/J

Anonym sa...

Du ska känna dig som den underbara vän du är, du verkar helt fantastisk, så go och ärlig och ställer upp för Sabina och de dina, tänk om det fanns fler människor som DU då skulle världen kännas snällare att leva i. Kram Eva.

Anonym sa...

Inte skall du känna ångest för att du inte är hos Sabina. Hon känner precis som du att ni är ständigt hos varandra i tankarna för att ge varandra styrka.

Inte heller tror jag att Sabina vill att du skall ligga vaken du behöver ju själv alla krafter.

Ljuset brinner för hoppet och våren med sin spirande energi ger hopp. Njut av att himlen är blå och att solen ger kraft.

Styrkekramar från en anomym Mimmi

Anonym sa...

Jag hittade hit från Sabinas blogg.

Tänker på dina sista ord du skrev..att det kanske var hennes sätt att säga hej då..ryser i kroppen på tanken av att hon säger farväl men om det är på det viset ska du inte ha dåligt samvete,,för det är antagligen isånafall som du skrev..

Tänker på dig och Sabina o alla andra som lider av denna skitsjukdom!

Många många varma kramar Gabriella från Skåne

Gabriella sa...

Har också hittat hit från Sabina! Vilken fantastisk vän du är för henne! Har också läst nu om din egen fina familj och din och makens relation. Du har rätt, tänk om alla hade det så bra som ni, FÖRUTOM den hemska sjukdomen!!! Blir så arg över livets orättvisor.

Stora kramar till dig!

Jenny sa...

Du är en fantastisk vän till Sabina och sådana växer inte på träd. Man behöver inte ha träffat dig för att förstå det:o)Jag är helt övertygad om att hon håller med. Förstår din oro men du ställer verkligen upp. Det gör ni båda två.

Ta hand om dig!

Kram.

Kajsa sa...

STOR kram till dej!!! Din dossyster VET att du finns där för henne!!!

Anonym sa...

du är verkligen en sån fin tjej,så omtänksam och varm!
Jag skänker dig och sabina massvis med tankar från min lilla arbetsplats här ute vid radiohuset.
Kram Malin

Anonym sa...

Hej Ukrica,
Att ha en vän som du är guld. Varma tankar till dig .
Kram Marie

Amlon sa...

Jag har följt både din och Sabinas blogg under en tid. Ni är båda alldeles fantastiska!

Ha inte dåligt samvete, Sabina har en fin vän i dej och det vet hon!

Många kramar!

Anonym sa...

Ulrica-du är en underbar vän. Det verkligen lyser igenom, att detta är en vänskap utöver det vanliga.
Jag förstår att det är en tung period just nu och att oron gör sig ständigt påmind.
Har du ngn bra samtalskontakt?
Kämpa på tjejen! Kram Anna

mona sa...

Hej. Ulrika att ha en vän som du är inte något som alla har. Jag tror att Sabina vet att du finns där. Det är ju lätt att säga att du inte ska ha dåligt samvete. Men jag tycker inte att du behöver ha det. Var rädd om dej själv och jag hoppas du fick sova till slut.
Solvarma kramar Mona

Anonym sa...

Jag har inga ord för det som du går igenom. Jag håller alla tummar och tår jag har för dig och Sabina.

Styrkekramar,

Catharina

Anonym sa...

Du är en fantastisk vän som vågar stötta och finnas nära trots att du själv är rädd! Jag önskar att jag hade en sådan vän vid min sida. Och jag tror inte att du kan göra någonting fel i Sabinas ögon. Hon vet att du är nära i tankarna precis hela tiden. Ni är ju systrar nu.
Jag tänker på er hela tiden!
Valeska

Anonym sa...

Ha inte dåligt samvete. Jag tror att Sabina känner att du tänker på henne.

Jag tänker på dig, och på Sabina.

Kram

Sanna sa...

Du är en fantastisk vän med stort hjärta!
Hittade en jättefin dikt (författare okänd) som jag så gärna vill tillägna Dig och Sabina:

"Vänskap är himlens klaraste stjärna
rörd av änglarnas tryggande hand
älskad av solens alla strålar
Lycka är att ha en sådan stjärna
stjärnan som sprider änglarnas ljus
En stjärna som aldrig bleknar
En stjärna som aldrig slocknar
En stjärna som er"

Anonym sa...

Har inga ord, men vi tänker STÄNDIGT på Dig och Sabina.
Styrkekramar från Gun och Janne

Anna sa...

ger dig en kram du är stak.....

Anonym sa...

Tänker på dig idag i din svåra sorg. Du var en fantasstisk vän och ett stöd för sabina. Det förstår man även om man inte känner dig. Skickar tusen styrkekramar till dig och din familj idag. Tänder ett ljus för Sabina idag och önskar henne lycka till på sin färd till ljus och kärlek. / Karin

Ria:s sa...

Känslan av att göra fel och inte räcka till bär vi alla med oss lite till mans. Jag tror att det är en del av vad vi bör lära oss i livet.Ingen är ofelbar eller fullkomlig, men på något sätt blir det rätt ändå det vi gör.Att vara närvande i tanken är oftast gott nog.
Du är en otrolig kvinna. Jag känner dej inte men genom etern förmedlar du en empati som är få förunnad.
Att leva i en svår situation föder tyvärr många ångestspöken, men jag hoppas att dina skingras snart.
Hade jag haft en vän som du hade jag varit glad,men tyvärr är såna vänner sällsynta.
Många många kramar till dej idag./Ritva

Anonym sa...

Tänker på Dig och Sabina i denna svåra stund. Skönt att Du finns för henne och stöttar så gott det går.Måste kännas jobbigt.
Många kramar från Linköping

Anonym sa...

Andra har redan skrivit allt som jag oxå skulle vilja säga.....så jag skickar bara en massa styrke och tröste-kramar till dig.
Siss

Lillan sa...

Hej Ulrica!

Jag tycker inte heller att du ska känna ånger eller så. Du/ni har ju ställt upp på varan hela tiden, och Sabina vet att du är hennes bästa vän. Vänner som du växer inte på träd. Kram på dej.

Petra sa...

Om alla vore en sån vän som du är, skulle vår värld se mycket mycket bättre ut.
Du ska inte ha dåligt samvete för bättre vän än dig kan man nog inte hitta.Önskar att alla hade en vän som du.
Tänker på dig idag i denna svåra stund.
Styrkekramar till dig fina tjej.

Anonym sa...

Ulrica...

Ta hand om dig själv, det vill nog alla i din närhet att du ska göra jag är övertygad om att din dossyster vet vad du känner även när du inte finns i hennes närhet.

Vill även passa på att jag blir bestört när jag läser kommentarer på Sabinas sida. Har människor ingen skam i kroppen eller saknar dom helt empati?? Familjen hör av sig när dom kan, vill och känner för det..

KRAM från Cybervärlden

Anonym sa...

beklagar sorgen Ulrika. du gjorde allt du kunde för din vän. Varma kramar! / L

Catarina sa...

Ulrica...
Läste precis att Sabina tänt en ny stjärna.. Vet inte vad jag ska skriva, men jag skickar dig en riktigt varm kram!
Catarina (okänd bloggläsare)

Anonym sa...

Ulrica,
Det finns anglar som gar har pa jorden,och du ar en av dem.Battre
van och manniska ar nog svart att hitta.Vilken harlig bild pa Dig och Sabina. Ta styrka
i karleken du har i dig och runtomkring dig.Karleken ar evig.
Varma kramar,en van i London

Anonym sa...

Stärkande kramar till dig då jag förstår att det är en extra svår stund för dig .....

Har förstått att ni haft en så nära och speciell relation...

Styrkekramar från för dig okänd
Mimmi

Anonym sa...

Beklagar sorgen Ulrica! Jag kände inte Sabina, men jag tror absolut inte att hon skulle ha varit besviken på dej! Du verkar vara en fin vän. Hittade kortet på du och sabina när ni står ute, du tittar rakt fram och hon tittar på dej.. och ni ser så lyckliga ut. Jag blir så glad av det kortet. Ett riktigt "vän-kort". Nu vilar hon med dom andra änglarna, som hon så väl förtjänar..vila,efter en sån kamp! Hon var verkligen nått speciellt! Och det är du med../F

NinaKatarina sa...

Tänk..tror du visste.
Samma här...Känn Kärlek.....

Monkan sa...

ja du hade alldeles rätt, det var hennes sätt att säga hej då... så sorgligt och ledsamt, finner inga ord. Skänker dig styrka och värme
kram monika

Anonym sa...

Jag besökte precis Sabinas blogg och jag finner inga ord. Ta hand om dig.

Kramar,
Catharina

Gabriella sa...

Varma tankar till dig i sorgen i dag. Har följt Sabina i månader och hittade hit via henne. Kommenterar inte alltid, men vilka hjältinnor ni är som gått/går igenom detta!

En sådan vän som du växer inte på trän.

Kramar från (för dig okända)
Gabriella

Anonym sa...

Återigen, tänker på dig finaste Ulrica idag i din svåra sorg <3 Varma hälsningar till dig och din familj / karin

Lillan sa...

Hejsan igen Ulrica!

Är tillbaka igen....för att beklaga din stora förlust av Sabina. Har förstått att ni var de bästa vänner och ställde upp för varann i vått och torrt. Du kände nog vad som var på gång när du inte kunde sova i natt, men du ska absolut inte ha någon ångest. Ta nu hand om dej och din familj. Massor med barmsekramar till dej. Kram Lillan
http://schappisarna.zamperrodonas.se/#home

Anonym sa...

Beklagar verkligen från mitt hjärta. STOR kram till dig! /Ellinor

Anonym sa...

Hej.Jag följer både din och Sabinas blogg,och jag tänker nu på det du skrev om att ni inte sa "Hej då" som ni brukar.Att Sabina var så pigg och skojade. Kanske Sabina visste att hon skulle flyga upp till änglarna,och inte ville göra dig ledsen genom att visa dig att hon visste..

Ni verkar ha ett alldelens speciellt band mellan er,och det kanske aldrig är Hej då som i "hej då" för er .
Många kramar,och ett stort tack för att vi läsare får ta del av ditt/erat liv.
Många håller nog med mig när jag säger att Du,Sabina & Hanne har fått oss att tänka på livet på ett helt annat sätt och ta vara på den tid vi har här på jorden.


*Ledsen*

Anonym sa...

ÅÅÅ så ledsamt! Tänker på dej Ulrica!

Anonym sa...

Jag vill bara ge dig en varm kram, och beklaga så innerligt att fina Sabina inte längre finns bland oss.

Ta hand om dig, så gott det nu går.

Kramar

Anonym sa...

Styrkekramar till dig från en anonym bloggläsare.

Jenny sa...

Kärlek och styrka till dig i en svår stund! Kampen måste gå vidare. »Kramar om«

Maria sa...

Beklagar verkligen förlusten av din vän sabina det är så tragiskt och orättvist så det inte är sant.
Två har gått och ensam du står kvar..Men du har kraft och styrka..
Ta hand om dig..

Mass kramar

Anonym sa...

Det är en tung dag idag. Jag hoppas att du finner styrka att kämpa vidare. Du är grym!

Styrkekramar Cilla

Anonym sa...

Jag tror ej att Sabina kände, att hon skulle dö,den dan hon var så pigg.
Har ju hört många berätta, om hur personer blir helt klara, är uppe och går, vill äta mat, skrattar, skämtar,blir precis som vanligt nån dag innan de dör.
Då tror man, att det vänder och att de ska bli friska. Istället verkar det som, att det är de sista krafterna, som tas för att ge hopp till alla både den sjuke och de vid sidan om.Vi blir aldrig kloka på vilket.

Du skriver så underbart,så på den madrassen skulle nog alla vilja ligga och vänta.En så skön bild att framställa döden på, att den inte syns skrämmande ett enda dugg.

Jag är ej frisk, så jag har döden väldigt nära.Skulle vilja ha en vän som du!Har en,men hon har nu bröstcancer. Ska opereras i början på maj,ta lymfkörtlar och ena bröstet.Min allra närmaste vän försvann efter 35år, när jag blev så här sjuk.Hon hörs ej av.

Vi ska ( gubben) baka din hallontårta. Tack för recept!

Hittade hit från Sabinas blogg för lite sen.
Kan tänka mig in i dina tankar nu och hoppas du kan koppla bort dem lite ibland iaf.