torsdag 19 mars 2009

Aprilväder?

Det var bestämt sedan ett par veckor tillbaka att Dossyster och jag skulle äta en härlig hotellfrukost på Hilton hotell inne i stan idag. Men eftersom hon har så väldigt ont och jag har en konstig smak i munnen av mina kortisontabletter så blev det en förmiddagsfika här hemma (och ett plus i kassan på 190 kronor!) i stället.

Jag bjöd på nybakt chokladkokoskaka och Dossyster hade med sig citronkaka med glass som vi smaskade på medan vi pratade. Jag tycker att det är väldigt jobbigt att se henne ha så ont och inte kunna göra något för att hjälpa henne. Jag har skuldkänslor över att jag mår så bra när hon mår så dåligt. Vi pratade en del om det och jag hoppas hon förstår mig och tar det på rätt sätt. Hon har det verkligen inte lätt just nu men det är inte så lätt för mig heller, att se någon man kommit nära och bryr sig om, må så dåligt i samma sjukdom som man själv är drabbad av. I alla fall nästan, vi har ju cancer båda två.
Trots att våra samtalsämnen inte var alltför upplyftande så hade jag en trevlig stund.

Vädret har varit underligt idag, strålande vårsol varvat med snöflingor och iskalla vindar.
Jag hade verkligen sett fram emot Doris och min eftermiddagspromenad i det (inifrån sett) sköna vårvädret men det blev en iskall upplevelse där vi sprang runt bland villorna för att snabbt komma hem igen. Hua! Aprilväder redan?

Lasse tyckte för övrigt att det var fräckt av mig att igår beskriva hans penis när det i själva verket var biverkningarna av kortisonet jag beskrev...

4 kommentarer:

Yvonne sa...

Gott väder ute att va inne i, som det heter. Helt säker på att slippa snö i luften kan man inte vara än. Och du, ha inte dåligt samvete för att du mår lite bättre än någon annan. Var och en har nog av sina egna plågor, vad de än består i. Jag läser din blogg ofta och beundrar din humor även om jag förstår att du har det jobbigt. :)

Anonym sa...

OJ!

Är Lasses poppipenisus verkligen "svettig, något speedad och rödblossig"???

Ser härligheten framför mig...förlåt. ;D

Ria:s sa...

Jag läser din blogg med stor förtjusning varje dag. Din humor är härlig och den är precis i min smak. Jag gillar oxå din vovve,hon är jättesöt.Själv är jag mamma till en 1årig Malteser och en 13veckor gammal ShihTzu å så klart två vuxna barn.
Beskrivningen av din mans pnisse var väldigt lysande jag kan se den framför mej och svettig nåja varför den är det vill jag inte veta.Jag är medelålders och får uppföra mej vuxet.
Hoppas ni får en fin helg.Massor med kramar till dej från en som gillar din blogg./Ritva

Anonym sa...

Ja se karlar, de tror att ALLT handlar om dem....:))
Kul iaf....kram Siss