torsdag 26 mars 2009

Besök.

Klockan åtta i morse var jag hos Dossyster. Ställde klockan extra tidigt för att hinna träffa henne en stund innan Lasse behövde bilen till jobbet och mitt bokmingel börjar. Var bara tvungen att hälsa på henne innan för att få någon slags ro i kroppen.
Det blev såklart ett väldigt känsloladdat möte men jag tror att både hon och jag behövde det. Hon peppade mig inför eftermiddagen, att jag skulle göra som jag planerat och jag sa åt henne att vila tills vi ses ikväll igen (jag lovade att åka dit efter bokminglet). Hon ville att jag skulle ta med en våffla åt henne, och självklart tar jag med en som hon kan lukta på eftersom hon inte kan svälja längre. Vi har humorn i behåll i alla fall...

Nu ska jag försöka få ordning på mina rödgråtna ögon och fokusera på något roligt och gott. Jag har sett fram emot det här så länge och idag är det dax.

Två kartonger böcker har levererats. Yes!

20 kommentarer:

Anonym sa...

Du finns i mina tankar och jag önskar dig en fin kväll och lycka till med "minglet"
M

Anonym sa...

Hoppas allt går bra och smidigt i kväll! Förstår att det är tufft för dig att se S så dålig, men du henne styrka bara genom att finnas där för henne.
Kram Siss

Ria:s sa...

Lycka till ikväll,vilken tur att du har så fin familj som ställer upp för dej.Sen får du vila ut ordentligt för det där med stress är inte nyttigt.Speciellt inte då du redan är hårt drabbad av elände.Boken har jag beställt och den ser jag fram emot.
Många styrkekramar till dej/R

Anonym sa...

Skönt att du hälsat på, alltid bättre att få se med egna ögon. Även om det inte förändrar situationen i sig. Jag skickar en massa styrketankar till både din och Sabina. Läser era bloggar varje dag.

Kramar

Anonym sa...

Lycka till idag med bokminglet. Hoppas allt blir bra. Förstår att det är jobbigt för dig nu när dossyster är så dålig. varma kramar från Karin

Anonym sa...

Här kommer en STOR kram till dig och lycka till ikväll. Inte kul när din syster är dålig..Boken är beställd! Sköt om dig! /Ella

Anonym sa...

Lycka till med minglet! Förstår att det är svårt att se sin dossyster så dålig. Kram Milla

Anonym sa...

Hej Ulrica!
Tänker på dig och Sabina, vad tufft ni har det och i det här eländet skojar ni.....Amasing!!
Jag har nu sträckläst er fina bok och den berörde mig verkligen.
Stor kram, Anna

Petra sa...

Hej Ulrica!
Måste vara oerhört tungt för dig att se din vän Sabina vara så dålig. Du har ju även din egen tuffa sjukdom att tampas med.
Önskar dig stort Lycka till med ditt
bokmingel ikväll och hoppas du kan ha en trevlig stund trots allt elände.
Styrkekramar till dig.
Petra

Anonym sa...

Hej Ulrica!

Har varit här många gånger men nog aldrig skrivit. Vill bara säga att jag tänker på dej extra mycket nu när jag vet hur du mår pga Sabina. Tycker så synd om er båda och håller tummarna för er och era familjer. Har beställt er bok också som jag väntar vilken dag som helst.
Kram Lillan

Anonym sa...

Lycka till idag!!Hälsa Sabina såååå mycket, skönt att höra att hon mår lite bättre..kram L.O.T.T.A

Anonym sa...

Lycka till idag!!Hälsa Sabina såååå mycket, skönt att höra att hon mår lite bättre..kram L.O.T.T.A

Anonym sa...

Stackars er. Du och sabina är fantastiska kvinnor. Jag föler era bloggar och tänker på er. Ska köpa boken i helgen. Ärligt, är Sabina på dödsbädden nu (tårarna rinner på mig för jag hoppas hon lever till Uppsala projektet kommer igång)
K

Anonym sa...

Hoppas att bokminglet blev lyckat. Förstår att det måste vara jobbigt att se S så pass dålig.

Anonym sa...

Hoppas kvällen blir alldeles alldeles underbar!!! En fin bok om Fina fina tjejer kan inte vara annat är bra! Jag ska självklart köpa den!
Tänker på dig och på lilla sabina.Du är så snäll och omtänksam.

Kram Malin (Emils mamma)

AndCa sa...

Vill bara hoppa in och säga att jag följer din blogg och jag har precis beställt din bok också. Är så ledsen över att S är så dålig, det är hemskt! Styrkekramar Carina

Anonym sa...

Fantastisk bok, jag har just läst den. Ni är fantastiska som låter oss andra ta del av Era liv och visdomar. Tusen tack, tusen tack Ulrica

Anonym sa...

Hoppas kvällen blev lyckad och att du kände allas närvaro fast de inte fanns där fysiskt!!

Styrkekramar till alla

Anonym sa...

Hoppas det gick bra ikväll och att Sabina fick känna den goda doften av våfflor.

Jag skulle gärna vilja veta hur du lärde känna Dossyster, har du lust att berätta?
Har inte läst hela din blogg, det står förstås där.

kramar
Neta

Anonym sa...

Fick boken hemskickat idag & kan ej sluta läsa den, den är så väl skriven, och griper tag i en, många tårar men också mycket skratt, om 3 starka kvinnor, Helt underbar bok....Hoppas allt går bra idag.Mvh.Marie