fredag 20 mars 2009

Fredag.

I morse fick Doris vara lös på hundängen igen, men vi höll oss så långt ifrån bajsskogen som det bara gick för att hon inte skulle få upp någon lukt på "godsakerna" som finns där inne.

När jag kom hem fortsatte planeringen av mitt lilla bokmingel som bara blir större och större.
Jag trodde aldrig att det skulle bli sådan här uppslutning, men det är kul att så många vill komma. Nu måste jag bara försöka beställa fler böcker och komma på någon som kan hjälpa mig att grädda våfflor för det inser jag att jag inte kan göra själv längre. Det var också en himla tur att jag bestämde mig för att inte ha bokminglet här hemma för det hade blivit väldigt trångt!

Efter några samtal med sjukhuset har jag nu fått klartecken att trappa ner på kortisonet tills nästa blodprov tas på måndag och sedan får vi se om jag kan sluta helt. Det vore önskvärt kan jag säga!

Jag har också fått ett efterlängtat brev från Mösseberg som har beviljat mig en Andhämtningsvecka hos dem vecka 17. De måste ha tjuvläst min blogg och tyckt att här har vi någon som verkligen behöver varva ner...

Apropå det så är det dax för en Smedenträff ikväll och tjejfest hos min kompis Ostfrun imorgon... Fullt ös medvetslös!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är en stor beundrare av dig och din styrka! Kämpa på tjejen!! Jag har beställt efter boken. Kram A

Yvonne sa...

Jag minglar väl lite här framför datorn då ;) Karlstads bibliotek har köpt in boken! Det är väl bra? Den finns säkert på fler bibliotek också.

Anonym sa...

Du kan sluta oroa Dej för "våffelgräddandet" vi kommer i GOD tid o tar hand om det (arbetstiderna ändrade), så Du kan lugnt ta hand om Dina gäster o minglandet, Kram från Maja Gräddnos o Elaka Måns,*fniss* eller jack gnutt o fru KRAAAM

Anonym sa...

Jag kan också grädda våfflor (och jag lovar att inte smuggla ner någon gammal parmensan i dem).

Ska jag ragga fler järn?

Anonym sa...

Ulrika.
Tycker att du är oförskämt snygg. Förstår att du är snygg på insidan också när man läser din blogg. Grattis Lasse!

Förstår att du berörs av Sabinas kamp som tycks tillta nu. Hoppas.

Varma hälsningar i det. /Magdalena

Anonym sa...

Mösseberg gör nog susen, där är det kanon!!