tisdag 3 mars 2009

Djuret.

Jag orkade inte gå upp i morse klockan åtta för att köra Lasse till jobbet och sedan ha den äran att äga tillträde till Wembley hela dagen.
I stället vaknade jag till liv någon gång efter nio och fick tillbringa dagen med att tömma våra resväskor och tvätta smutsiga sommarkläder. Pratade lite i telefon också. Både med Dossyster som haft en bra dag idag (och då känns det bra i min kropp också) och med en före detta kollega (och kompis) som var hemma och snorade idag.

Det är väldigt tomt utan Doris som brukar tassa efter mig när jag går omkring här hemma. Jag längtar efter att få gå våra promenader igen, klappa och snosa i hennes (något toviga) päls och känna värmen från hennes kropp när hon ligger nära. Det är konstigt vilken stor plats en sådan liten tyst varelse tar.

Innan vi åkte till Teneriffa så upptäckte vi att Wembley blivit bestulen på sina fälgsidor och nu när vi kom hem hade Pa tittat till Softa och upptäckt att någon varit och bränt av repen till presenningen för att kolla om hon hade någon motor av värde. Fan, vad arg man blir! Varför kan inte folk låta bli andras saker?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Skönt att höra att det kändes bra i dag, av flera anledningar. Har läst din blogg sedan jultid och har dig "bevakad" så jag får ett meddelande när du skrivit något nytt. Då missar jag inget.

Men jag undrar vilken ras Doris är, har du skrivit det och jag varit ouppmärksam får jag stå här med skammen... Men jag tar det, för hon är ju så otroligt söt!

Kram
Cattis