lördag 21 februari 2009

Friskare?

Det var ett ordentligt lass med tabletter som slank ner tillsammans med frukosten i morse, cellgifterna (fyra), penicillinet (en), slemhinneavsvällande (en), alvedon (två) och avslutningsvis några sprut med nässprayen. Jag vill inte ens tänka på hur min lever mår...
Därefter intog jag soffläge tills vi skulle köra Doris, vårt älskade djur, till Lasses syster med sambo (morsan och farsan). Jag fattar inte varför jag hela tiden bokar resor som hon inte kan följa med på, när jag blir så ledsen när vi måste lämna henne. Jag tycker att man har sett på hela hennes kroppsspråk i flera dagar att hon fattar att något är på gång och när hon har tittat på mig med sina bruna ledsna hundögon så har det värkt i hjärtat. Men det känns skönt att veta att hon har det bra och att hon har katten Merlin och fågeln Skvättis att äta på... nej, jag menar leka med.

Nu på kvällskvisten verkar det som om penicillinet har börjat göra någon nytta, för jag kan hålla mig vaken och orkar göra något. I det här fallet packa våra resväskor, vattna blommorna och i största allmänhet göra i ordning för avfärd mot Teneriffa.

Barnen har kommit hit nu och vi ska ha lite mys till Melodifestivalen innan det är bums i säng, för klockan halv fem i natt hämtar Pa oss och kör oss till Arlanda.

Jag får se hur det blir med uppdateringen under den närmaste veckan, det kanske kan vara nyttigt för alla er chokladberoende med en vit vecka...

Dagens inte: Människor som stjäl andras saker!

9 kommentarer:

Ludvigsdal sa...

Ha nu en mysig resa! kram Anette

Anonym sa...

Trevlig resa!!!!!!!!!
hälsningar U

Anonym sa...

Trevlig resa!

Anonym sa...

Önskar er en härlig resa till Teneriffa..Njut av värmen & av varandra!

Kram ullis

Anonym sa...

Hoppas ni får en trevlig resa !!
Massor med kärlek....

Monica sa...

Hej Ulrika!
ville bara tala om att jag är inne och tittar till dig då och då på bloggen. Väntar med spänning på boken som jag redan beställt. Det går inte en dag utan att jag tänker på Hanne. För din del hoppas jag fortfarande på underverk och frammårskridande forskning. Hoppas att du och din fina familj får en fantastisk sagolikt underbar semester! Av hela mitt hjärta önskar jag er allt gott. Kramar Monica (Hannes svägerska)

Anonym sa...

Skall du iväg igen... kom du inte hem för typ några dagar sedan?? Vad skönt det låter att kunna slänga sig iväg lite när som helst. Hoppas ni får en riktig underbar semester tillsammans och att vädret blir bra. Sköt om er.

Anonym sa...

Antar att ni nu njuter av värme och sol och samlar krafter för det är du värd

Styrkekramar från en anomym bloggläsare
Mimmi

Anonym sa...

VÄLKOMNA HEM....hoppas att ni har haft det riktigt skönt... själva har vi varit i Gävle det var inte dumt det heller, kanske inte lika varmt men ändå en resa.... kul att få höra hur ni haft det, Kramar från Mamma o Pappa