onsdag 4 februari 2009

Gladje.

Jag vill garna bjuda er pa en korsbar i likor fran oss i varmen till er i vinterkylan...
Idag ar det en alldeles underbar onsdag, pa flera satt. Vi har tillbringat dagen vid poolen for att battra pa vara rodskimmrande ansikten en aning. Vid lunch ringde min alskade man (trots att han fatt forbud till det for det blir sa dyrt for mig som far betala) och det var harligt att bara hora (det dar sag inte sa trevligt ut!!) hans rost. Men det han hade att saga var annu harligare...
Dr Lidbrink hade ringt upp honom, eftersom hon visste att jag var sa orolig och hade ont, for att tala om att DT:n sag bra ut. Tumorerna i levern hade minskat kraftigt och det fanns ingen spridning till ovriga organ!
Jag har bara hort det i andra hand sa jag kan inte ge er mer information an denna. Men jag lovar er att jag ska krama om varenda spanjor jag ser idag (och hollandare ocksa for den delen...) och fira lite extra ikvall.
Hoppas sa att det har gatt bra for Dossyster idag ocksa.

23 kommentarer:

Anonym sa...

Är det inte alldeles fantastiskt att jag kan bli så oerhört glad över att läsa en främmande kvinnas berörande blogg idag? Jag gläds med dig över det besked du fick och hoppas du får en alldeles extra unerbar vistelse i södern.

Anonym sa...

Oh, vad underbart att höra. Jag följer din blogg varje dag men har aldrig kommenterat förut. Men detta gjorde mig så glad att jag bara måste skriva något. Vilka härliga nyheter att få! TACK för att du delar med dig!
Kramar från en helt okänd Malin

Anonym sa...

Så underbart och jag blir så glad fast jag inte känner dig. Men jag är också en mamma och någons fru.Blotta tanken på var er familj går igenom och även dossysters får mig att tappa andan.
Njut nu av detta beskedet.Du "Äger"
som din 14 åriga son säkert hade sagt =)
Kram Linda

Anonym sa...

vad skönt för dig,så nu kan du få njuta lite extra mycket av eran resa, ni verkar ha det bra och nu blev det väl ännu bättre, tur att inte lasse alltid gör som du säger:)att han ringde fast det kostar en del, ha det så bra nu och krama spanjorerna riktigt ordentligt.
Kramar/Åsa

Anonym sa...

YIPPIE!!!! Åh, vad glad jag blir!! En riktig körsbär i likör som förgyller även min kväll. Även svärmor fick positivt besked igår efter operation. Långsamväxande,och ingen spridning... *puh* "Bara" strålning och sedan några hormontabletter i 5 år.Hon var lycklig! Stor stor kram från mig! Hälsa Alva!! /Anneli

Anonym sa...

Vad härligt, njut nu & unna dig allt du vill ha, lev & ha det d så skönt!

Kram från den trogna bloggläsarn

Anonym sa...

Åååh vad glad jag blir! Vilket underbart besked. Ha det nu så härligt i solen och koppla av och njut njut njut :)Jag känner inte dig men har följt din blogg ett tag och blev så glad så tårarna började rinna.
Kram från Annelie - en trogen bloggläsare. Du finns i mina tankar och böner.

Anonym sa...

Ulrika!
Så glad jag blir för din skull,
helt underbart att DT visade positiva förändringar.
Nu kan du njuta av resan och samla krafter till våren.
Varma kramar från dossysters mamma

Anonym sa...

Underbart att läsa detta fantastiska besked. Vi är så glada för din, Lasses och barnens skull.

Njut nu av livet och semestern tillsammans med Alva och dessutom har ni ju snart en semestervecka till att njuta av.

Tusen kramar från Titti,Krister, Julia & Erik

Anonym sa...

Meeeen va härligt, ett alldeles underbart besked, så himla glad för din skull!Hoppas ni får en fortsatt bra semester.
Malin

Anonym sa...

VÄRLDENS STÖRSTA KRAMAR TILL DEJ FRÅN LYCKLIGA FÖRÄLDRAR, KRAMA SPANJORERNA FRÅN OSS OXÅ, HÄLSA TILL ALVA O PETRA O BEBISEN

Anonym sa...

Vilket härligt besked!!
Ha det underbart...kram

Anonym sa...

Grattis till de glada beskeden och hoppas ni har en skön resa.
Har följt din (och dossysters) kamp ett tag, det blir liksom ett måste att kolla dagligen.
Har också en son som är född -95 och lillebror är född -99. Man har så svårt att tänka tanken att man skulle behöva lämna dem (oumbärlig som man är;)Min mamma dog i cancer alldeles för tidigt (62 år)men vid 35 är det bara så himla fel.
Ha en fortsatt skön resa.
Maria i Ystad

Anonym sa...

Vad härligt att du har fått bra besked!! Stor glädje!!
Kramar från din dossysters kompis

Anonym sa...

Vilket roligt besked! UNderbart...Fortsätt njut av din resa:) Ha det gott

Hälsningar U

Anonym sa...

Grattis till bra besked!
Njut av din semester!
Kram Anna

Anonym sa...

Vad glad jag blir det finns en "gud" i alla fall.

Kram J. E

Anonym sa...

Vilket fantastiskt besked! Det måste ha känts otroligt skönt när Lasse ringde och lämnade det beskedet. Man blir så glad så man nästan gråter. Njut av dom resterande dagarna på semestern!
Tusen kramar till dig och resten av familjen!
Gun och Janne

Anonym sa...

åh vilket underbart besked ulrica. kram karin

Anonym sa...

Åh,vad härligt att höra. Vi är så glada för Din och familjens skull.
Nu kan Du njuta ännu mer av sol o värme.Krama inte spanjorerna alltför mycket,spar de flesta kramar till Lasse när ni kommer hem.
Kram o ha det gott från Linköping

Anonym sa...

Underbara nyheter! Hoppas ni har det fantastiskt på er semester. Massa kramar
Cat

Anonym sa...

Oh, vilket härligt besked!
Blir så glad för din skull.
Fortsatt trevlig semester!

Bamse kramar från Eva

Camilla sa...

Hej Lulle!
Jätte grattis till det underbara beskedet. Det är du så väl värd att få höra.Underbart att de har minskat.Vad glad jag blir för din skull.
Var rädd om dej och ha en underbar semester med dina underbara "änglar"
Kram från ett snörikt Täby.
Trevlig helg Camilla