onsdag 18 februari 2009

Terapeut.

Idag har jag varit hos min terapeut. Det blev en mycket givande timme där hon gav mig strategier för att kunna klara av min situation på bästa sätt. Hur jag ska förhålla mig till min sjukdom, barnen, Dossysters försämring och den kommande boken. Jag tycker att jag har klarat av dessa saker ganska bra på egen hand, men den senaste tiden har allt bara blivit för mycket.
Tanken är nu att jag ska besöka henne kontinuerligt ett tag framöver och det känns riktigt bra. Även Alva ska få någon att prata med om hennes funderingar och känslor.

Annars är det som vanligt här hemma. Det är jag, min förkylning och djuret som väntar på att Lasse ska komma hem så att jag får pussa på honom, min förkylning smitta honom och djuret skälla, hoppa och slicka på honom.

Ikväll är det jag och djuret som hänger eftersom Lasse, när han kommit nyklippt från frisören, ska åka och simma. Nästa vecka får han simma sina längder i någon tempererad utomhuspool på Teneriffa...

Dagens måste: Dossysters underbara besked.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kikar förbi.... alla för vi någon form av kamp å då känns den egna kampen inte så stor... Men alla kämpar vi på vår egen livets kamp. //Tess