torsdag 12 februari 2009

Glad.

Idag har jag känt mig pigg och glad, ja nästan upprymd.
När jag plockade här hemma kom jag på mig själv gå omkring och sjunga till musiken jag lyssnade på.
När jag gick promenad med Doris var det ett sådant härligt ljus ute, fåglarna kvittrade och det luktade gott på något sätt.
När jag tog bilen till Vällingby ( jag vet att det verkar slött men jag ville inte bära hem tunga kassar) för att handla gick jag där som alla andra utan att tycka att det stod cancer i pannan på mig som jag brukar tycka.

Jag vet inte om min oväntade upprymdhet beror på att jag är i full fart med att planera, förbereda och fixa inför vår fest vi ska ha här hemma på lördag. På lördag är det den 14 februari, alla hjärtans dag, så givetvis går festen i kärlekens tecken.

Eller kan det bero på att jag överväger att boka en kryssning till Åbo om en månad. Förmodligen blir det exakt samma dag som E-type ska uppträda på båten, vilket otroligt sammanträffande...

Eller kan Fuerteventuras sol och värme fortfarande påverka mig?

Dagens måste: Broddar.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som en cocktail av goda besked från läkaren, Isla de Canarias sol och livsglädje. All lycka till dig!!/Sussi

Anonym sa...

Ha,ha Broddar=ett säkert tecken på att man håller på att bli "tant". Har själv funderat på att införskaffa detta, så såg jag damen som bor ovanför oss på 90 år hade sådana, och då tänkte jag, får nog vänta lite med det...ett par år iallfall:) Härligt luften andas positivitet!
Ha d så bra!

MVH En trogen bloggläsare

Anonym sa...

Hej! Vilken underbar blogg du har! Så fin! Du verkar ha en sån fin familj. Jag vill skicka lite kramar till er (hoppas de når fram). Låter mysigt med fest på alla hjärtans dag. E-type, ja han har man många minnen till :D. Han har gjort många bra låtar. Jag tycker du ska boka resan! Det är underbart att ha någon vid sin sida. Som du har turen att ha och även jag. Det är inte alla som har det. Jag hoppas du blir frisk snart. Vi måste bara hoppas och tro! kramar till er

Anonym sa...

Det är bra att du tar på broddar.
Jag sitter med benet i gips sedan drygt tre veckor efter att jag halkade på en isfläck.
J.E

Anonym sa...

Härligt att få känna sig riktigt glad!!!!
Ha en jättetrevlig helg o ett lyckat party!
Är så glad för dina positiva besked.
Kram Anna

Anonym sa...

Underbart att Du känner så, nu ser vi fram emot "Kärlekspartyt" imorgon ligger i hårdträning med "Låt kärleken slå rot" men får inte in det riktiga gunget, vi kan väl ta ett genrep i garaget, ha en skön Fredagskväll så ses vi imorgon, Let´s Danskramar från Hässelby