måndag 16 februari 2009

Läkarbesök.

Resultatet av dagens besök hos Dr Lidbrink är följande:

* Levermetastaserna har minskat kraftigt.

* Skelettmetastaserna har ökat på två ställen, därav min smärta där. Hon erbjöd strålning som smärtlindring men jag avböjde tillsvidare.

* Levervärdena hade sjunkit till det normala, inga stjärnor efter med andra ord.

Så på de stora hela är jag nöjd med besöket, hon fick till och med en bukett tulpaner.
Vi hann med en trevlig snabbfika i Radiumhemmets cafeteria (med medhavda kärleksmums) tillsammans med Dossyster och hennes sambo. De andra cafegästerna tittade storögt på oss när vi pratade och skrattade högljutt om våra behandlingar, biverkningar, tumörer, blodvärden och vår kommande träff med Pastorn och vilket kaffebröd en sådan kan tycka om. Men det bjussar vi på en dag som denna.

Jag har blivit förkyld så NU är jag sjuk...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Bebisen har fått din basilusk tror jag för hon är också förkyld, IGEN... Nu måste mamman fram med näsdroppar och den hemska snorsugen.

Hoppas du kryar på dig fort från snoret!

Kram

Anonym sa...

Du är helt HÄRLIG!/Magdalena

Anonym sa...

Krya på dig Ulrica!
Roligt med bra besked ang din lever.
Jag skulle vilja fråga hur dina metastaser upptäcktes o hur lång tid efter din primära bc-diagnos?(svara bara om du vill)
Jag är färdigbehandlad o har fått till svar att inga kontroller görs förrän man visar symtom.....
Känns så svårt att lita på den här kroppen.
kram Anna

Anonym sa...

Bebisen snorar, pappa hostar, jag har ont i huvudet, vad var det Du bjöd på i Lördags mer än god mat ??? Men va e´en vanlig förkylning att klaga över ??? Bara att krypa ner i sängen med en bra bok som Du oxå måste läsa sen, Glada Kramar till Er idag från Hässelby

Anonym sa...

Vad fint besked du fick ang levern,
Grattis till det!Jag vet inte så mkt om behandlingar, men kan inte strålningen göra så du slipper ha ont?
Ha det så bra nu!

/Kram från en Trogen bloggläsare

Yvonne sa...

Finns det nån som inte är förkyld/har influensa i detta land just nu? Virusarna har övertaget! Hoppas allt går väl.

Anonym sa...

Vad underbart med beskedet ang. levern. Kan tänka mig hur det lät i kafeterian - härligt!