söndag 30 november 2008

Avslöjande.

Ni har varit så duktiga och gissat på vad som låg i fickan på min nya dunjacka och ni har väntat tålmodigt på svaret i en vecka...

De flesta av er har gissat på att det låg en hundralapp där, och det hade ju varit trevligt.
På andra plats kom, en gummihandske, men den låg bakom vår duschkabin när vi flyttade in i huset, inte i min jackficka.
Som nummer tre har ni gissat på en torkad ostskiva, och det var det mest oväntade jag kunde komma på när jag gjorde undersökningen.
Att det var en kackerlacka som skulle ha tagit sin tillflyktsort till min jackficka var det bara några få som trodde, men faktum är att dessa hade rätt...

Vi var på middag hos Ma och Pa och jag ville naturligtvis visa dem min nya jacka. Adam ville prova den och stoppade handen i en, av flera fickor på jackan. Han tittade frågande på mig och undrade var jag hade lagt i fickan och tog upp det han hittade... En död kackerlacka! Eftersom den inte hade benen kvar på sin kropp fick Pa stoppa ner handen för att fiska upp dessa, för ingen annan ville.

Jag fick ett presentkort av Stadium som beklagade att det följt med en kinesisk kackerlacka bland jackorna som levererats därifrån.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fy va äckligt! Hoppas att beloppet på presentkortet var riktigt högt. Vågar man nånsin stoppa ner händerna i fickorna och prova en jacka därifrån igen???
Härligt att se trevliga bilder från er mysiga middag. Det stora fina fatet som man ser i förgrunden på fotot tycker jag mig känna igen... Kram Kram Mulla