fredag 28 november 2008

Gästbloggare.

Månadens gästbloggare: Min kompis från tidiga tonåren...Varsågod.

Tjena alla chokladdiggare!

Det är med ett ganska stort mått prestationsångest jag åtar mig den ärofyllda uppgiften att med några timmars varsel gästblogga i den här asken.

Som Lulle (så heter hon för mig) nämnt här ovan är vi vänner sedan tidiga tonåren och det gjorde att jag funderade lite kring vad ni som är nya bekantskaper kan vilja veta om henne. Ska jag skriva om den där gången hon inte hann få upp byxorna innan bussen kom, eller när hon efter ett förlorat vad sprang naken runt en fjällstuga? Eller kanske när hon blev arg och skällde som en tok för att man satte sig i hennes säng innan överkastet var på? Men nää, det vore för elakt, hon har ju ett visst anseende att upprätthålla.

Jag tror att jag nöjer mig med att passa på att tacka för medätandet under min första graviditet (vi lagade oss igenom första till sista sidan i en kokbok) och för skratt, gråt, samtal, studsmattehoppande, baileysorgier, stjärnfallsstuderande och mycket mycket annat under åren.

Det är lätt att så här på nattkröken efter god mat och dryck bli sentimental och a la Oscarsgalan fara ut i tårfyllt orerande men jag måste också när tillfälle ges påminna om vilken förebild Lulle är för oss alla. Jag önskar att jag, som är frisk, kan leva ett så rikt liv som hon gör. En blöt puss på pannan till Lasse också. En sådan kärlek som hans till henne har jag aldrig sett förut (låtom oss hoppas att min sambo inte läser det här...).

Allt gott.
Petra

Dagens måste: Kärlek mellan djur och bebis.

2 kommentarer:

Ulrica sa...

Jag har sett på TV att Linda Rosing kommenterar sin egen blogg... så kan hon, så kan jag.

Jag kommer ihåg att jag satt och kissade i en buske när bussen kom, och inte riktigt hann få upp byxorna innan jag sprang på.
Men att jag förlorade ett vad och var tvungen att springa naken runt stugan i fjällen-88 hade jag HELT glömt bort!
Vad har jag mer gjort men förträngt????
Jag kanske skulle ha lagt ut någon av bilderna du hade med dig, från dåtiden, på bloggen...

Jag tycker ni gästbloggare är jättemodiga som skriver, jag hade aldrig skrivit något på någons blogg innan jag började skriva själv.

Ja, han är en riktig körsbär i likör, min Lasse.
/ Lulle

Anonym sa...

Häärligt att höra att levervärdet har blivit så bra.
Fortsätt att ha en trevlig advents-
helg med mycket mys.
Kram från Linköping