måndag 17 november 2008

Helgen.

Vad fort en helg går och vips så är det måndag igen...

Det blev en lugn och skön lördag. När vi väl vaknat till liv någon gång på förmiddagen (jag var givetvis uppe tidigare och tog mina tabletter. Ajabaja, den som slarvar!) tog vi en promenad med Doris till hundängen så hon fick leka av sig lite, och kanske att det skulle göra att hon inte klagade så mycket när vi lämnade henne för att åka till Coop för påfyllnad av skafferiet. Det fanns julknäcke nu...

Jag försökte att gå in i affären "open minded" vad gäller vårt kommande födointag men det är svårt när man är illamående och minst av allt vill tänka på mat. Dagens i-landsproblem!

När vi kom hem krattade vi ihop de sista löven och la i säckar för vidare slutförvaring på Lövsta soptipp...

Dit vi åkte med ett fullastat släp i söndags. Jag tog en runda med Doris under tiden Lasse hyrde släp och fyllde det med lövsäckar, trasiga fotbollar, en gammal vattenslang, mängder med kartonger och en välanvänd gammal toalettborste (det är mitt favoritredskap just nu och jag sliter ut dem i ett rasande tempo...).
Sedan plockade han upp oss på vägen (jag och Doris fick dock sitta inne i bilen) och vi fortsatte till soptippen. När vi åkte dit sa vi att det var så skönt att bli av med en massa skräp och att tomten nu var redo för vintern (vuxenpoäng eller?).
Vad vi inte visste då, var att den redan var i antågande, för när vi kom hem igen singlade stora snöflingor ner mot marken.

Mys mys mys tänkte jag och tände ljus och satte på julmusik.

Ma och Pa kom över på en fika (de hade med sig ett sådant där räkna-ner-ljus och en hembakt limpa) och vi åt av chokladtårtan som blev över i fredags och som har räckt hela helgen (har smusslat undan en bit till mig att mumsa på i veckan).
När de skulle åka hem, sponsrade Pa till en hämta-mat-från-restaurang middag, så Lasse fick ta Wembley (som redan hade sina "snowjogging" på sig) i snöslasket och fixa middagen.

Kvällen bestod av Dorispromenad, Ensam mamma söker och Lasses goda fruktsallad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror att tomten helt klart är redo för vintern!
/Henrik