torsdag 20 november 2008

Dossyster.




Idag var det behandlingsdag igen. Lasse var med, och det känns så skönt att ha honom med mig när jag är på sjukhusbesök, vad det än gäller. Vi träffade även på Boksyster som också hade behandlingsdag idag, dagen innan hon åker till New York.
Hon är väldigt spruträdd och tycker inte om att bli stucken, därför var det lite "sprutterapi" (jag är fullt medveten om att det där lät snuskigt!) för henne när hon tittade på när de satte nålen i min dosa. Så var vi då båda kopplade till våra droppmaskiner via våra dosor, och under mycket skoj och skratt kunde vi konstatera att vi inte längre är Boksystrar utan Dossystrar...

Det togs lite blod från mig, för att se vad problemet är med min lever (ja, förutom cancern då), men jag fick inget svar idag. Jag hoppas att mitt bilirubinvärde mirakulöst sjunkit till normala värden.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul ni "dossystrar" verkar ha tillsammans. Man blir glad av bilderna. Glädje ger styrka. Kram

Anonym sa...

2 STARKA, FINA, OTROLIGA, tjejer som vi önskar många fler roliga träffar men under andra omständigheter, kul att se er så glada båda två, men sängen var väl lite väl smal för 2 eller ??? finns det inga dubbelsängar på det där stället ??? Nattkramar fr.H-by

Anonym sa...

Kramizar till dig Ulrica..

Härligt att du & boksyster har varandra!! Vilka fina bilder!!

Hoppas att du får en mysig helg!!

Kram ullis

Anonym sa...

Håller en tumme för att din lever ska må bättre idag.

Anonym sa...

Oj, vad roligt ni verkar ha på "era möten". Måste ha känts skönt att även boksystern var där samma dag. Nu håller vi naturligtvis tummarna för att levern håller sig i schack. Hoppas ni får en trevlig och skön helg!
Kramar från Kallhäll

Anonym sa...

Ni ser ut att ha det livat trots allt. Humöret på topp. Håller tummarna för att levervärdet skall rätta till sig. Kram och trevlig helg från Linköping