onsdag 5 november 2008

Lussebullar.



Det är synd att det här inte är en lukt- och ljudblogg, för då hade ni känt lukten av nybakta lussebullar till ljudet av Lasse Berghagens julskiva. Äntligen!

Idag har jag hunnit med att köra Lasse till jobbet, gå ut med Doris, köra Adam till skolan, handlat i "blippaffären" (Coop), varit på apoteket och hämtat ut medicin, tagit en eftermiddags "nap", mött Alva när hon slutade skolan, bakat lussebullar och hämtat Lasse från jobbet. Jag har verkligen inte tid att vara sjuk!

Det är konstigt det här med att sova en stund på dagen. Som frisk kunde jag ibland tycka att det var skönt att vila/sova en stund på dagen vid behov, utan att tycka att det var särskilt konstigt. Men när jag gör det nu, som sjuk, tycker jag att sjukdomen "tar över", att jag ger vika för den och det tänker jag aldrig tillåta den att göra. Därför vilar/sover jag sällan trots att jag är så trött att ögonen går i kors och huvudet ramlar ner mot bröstkorgen. Smart eller korkat? Inte vet jag...

Ikväll är det "myssim" (låter det lite homo??) för Lasse och min bror. Jag och barnen får mysa tillsammans med bönderna (och lussebullar?) i TV-soffan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

gu va jag skrattat åt myssimmet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! inte alls homo..haha.vill skynda på me jul, älskar julen o vill att jag o Sabina ska gå på många julmarknader..hoppas du oxå får va pigg(inte en på bordet med äpple i munnen haha) o orkar jul mysa me familjen!!!!! styrke kramar till dej kram Lotta

Anonym sa...

låter som en "fullspikad" dag... hur lyckades du övertala mannen att tjyvbörja med detta projekt, både julbak o julmusik ??????? måste nog köpa saffran imorgon...ikväll blev det kaffe i mormors kök, hon behövde påfyllning i kylskåpet, vi har riktigt mysigt på våra små "träffar" hon är ju så tacksam att man hjälper henne...tack för igår, Onsdagskramar till er alla 5 från Hässelby

Anonym sa...

Men åhhh vad gott, jag vill oxå! Vi har dock en inplanerad bakdag sista helgen i Nov och jag är ju inte någon höjdare bakom kaveln som du!! Vi ses snart! Kramiz