fredag 7 november 2008

Rödluvan.

Sedan datortomografin i tisdags har jag haft två bra dagar. Just nu tänker jag att det inte finns NÅGOT jag kan göra åt saken, jag är noga och tar (om än motvilligt) mina tabletter på bestämd tid och låter giftet droppa in när det ska. Det som händer i min kropp händer, jag kan inte styra över det.

Gårdagen började med att Lasse körde Adam till skolan och jag såg till att en sur Alva (jag kom på henne med att fuskborsta tänderna genom att kleta tandkräm i munnen, för luktens skull. Precis som om hon borstade tänderna för min skull!! Korkat!) kom iväg som hon skulle. Sedan tog vi Doris på en väldigt kall och hal promenad. Eftersom Lasse hade "sovmorgon" hade vi sällskap av varandra hela förmiddagen. Vardagslyx!

På eftermiddagen hade jag beslutat mig för att kratta löv och plantera tulpanlökar. Det var lättare sagt än gjort, jag orkar ju ingenting! Men jag tog många pauser och kämpade på. Löven blev till högar och lökarna kom i jorden så jag är nöjd.

På kvällen lekte jag Rödluvan och gick till mormor med en påse lussebullar tillsammans med min syster. Mormor bjöd på fika och vi hade trevligt.

Mindre trevligt var programmet jag rekommenderade er igår. Lasse och jag satt nära varandra och tittade. Men jag behöver ingen film, för det där är min verklighet och jag vill inte spä på eländet ytterligare. Vi mådde dåligt båda två och gick och la oss med varsin klump i magen.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag såg det också, tänkte att det måste kännas lite konstigt för er. det är ju eran verklighet, din och lasses. kommer du att se ingen? ger det något till dig eller tar det bara? sköt om er! /e