tisdag 4 november 2008

Fjällenresa.

Sedan jag fick mitt återfall i december 2006 har jag fått ställa in/avboka två planerade och inbokade resor. Det resulterade i stor besvikelse för oss alla fyra och jag har därför bestämt mig för att bara boka sista-minuten resor hädan efter. För då vet jag med säkerhet att jag mår bra och kan komma iväg.

Igår frångick jag den regeln och bokade en stuga i Sälen till mitten av januari då en kompis "flyr" dit för att fira sin 40-årsdag. Meningen var att vi skulle dyka upp som gubben i lådan och överraska henne, men eftersom jag inte är så bra på överraskningar, så vet hon redan om att vi kommer...
Förrutsatt att jag mår bra och inte har blivit så mycket sämre.

Vilket datortomografin jag ska göra idag, kommer att ge mig svar på. Som jag har mått den senaste tiden och med tanke på att jag har ont så förstår jag att det nog kommer att visa sig att det har blivit värre och tyvärr också spridit sig.
Jag försöker att tänka positivt, att jag mår dåligt och har ont för att medicinen är så himla effektiv. Men det, mina vänner är inte alltid så lätt när man har en snyltgäst som ligger på lur i kroppen och vars enda uppgift är att föröka och sprida sig.

Undersökning idag och svaret om en vecka. Fram till dess, en ångestfylld vidrig väntan.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker du gjorde rätt i att boka, fan oxå vi har rätt till ett vanligt liv. Jag känner desamma man e positiv men hjälper de? Om en vecka är de min tur DT och sen väntan. Fy vi får ta & göra nått mysigt! Kramiz

Anonym sa...

Håller tummarna för dig!!

Anonym sa...

Håller tummarna! Hoppas innerligt på en fantastisk vintervecka i Sälen./E (anonym "beundrare")

Anonym sa...

Ja visst gjorde du rätt i att boka! Jag håller tummarna och tänker massvis på dig, Jag har blivit med hund oxå, fast bara på låns i några dagar, en underbar liten staffe kille som heter Rex, det är så mysigt med hund. Man mår bra av att ligga nära och mysa med en varm hund.

Många varma tankar till dig

Anonym sa...

Jag hoppas verkligen att du får åka på resan!!! Du är värd varenda sekund tillsammans med din familj, vänner, nära o kära.
Är här inne titt som tätt och beundrar hur stark du är. Du fixar detta, det är jag övertygad om=)
Många styrkekramar Maria

Anonym sa...

Det är klart att du ska till fjälls med din familj. Någon rättvisa får det vara!
Kramar och tankar!

Anonym sa...

Tänker på dig - och Lasse, allt som oftast. Hoppas det blir en trevlig vistelse i Sälen.
Kram och omtanke från Henrik