tisdag 18 november 2008

Oväder.

Dagens morgonpromenad bjöd på mulet och tråkigt väder (men riktigt härligt med tanke på vad som komma skulle). Jag ville inte ha sällskap så jag gick åt motsatta hållet mot vad jag brukar, och vem kommer mot mig då... Den äldre mannen med sin hund (Doris bästa hundkompis)! Givetvis fick hundarna leka en stund, men när jag antydde att Doris och jag skulle fortsätta vår raska promenad, så vände han om och gick med oss. Så jag var tvungen att gå hela promenaden lika sakta som honom.
Jag som hade bråttom hem för att ta mina tabletter och göra mig iordning för att åka in till stan och träffa Boksyster.

Under tiden jag gjorde mig iordning blev det en drastisk förändring av vädret. Det började att blåsa rejält och regnet vräkte ner, så när det sedan var dax för mig att gå till tunnelbanan blev jag ordentligt blöt. Hela färden in till stan fick jag sitta i en lukt av blöt dunjacka...

Efter en god lunch på ett fint konditori skyndade jag mig hem till djuret igen. Hon ville nämligen inte gå ut och kissa i ovädret innan jag åkte och jag visste inte säkert om någon av barnen hade gått ut med henne.

Det blir tidigt sänggående i kväll för att orka med morgondagen med både läkarbesök på Radiumhemmet och julkonsert på Globen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gud så jobbigt. Om du verkligen tycker att han tränger sig på så tycker jag att du ska säga det. Man ska inte lägga sin dyrbara tid på saker (och personer) som inte ger en något tillbaka.
Sköt om dig! /E

Anonym sa...

Hoppas läkarbesöket gick bra! Det låter strålande trevligt att gå på julkonsert! Hoppas ni får en underbar kväll!

/Anneli