tisdag 18 november 2008

Barnvecka.

Igår tog Doris och jag en liten sovmorgon. Det verkade så ruggigt ute och det var så varmt och mysigt under täcket.
Jag brukar gå på ungefär samma ställen med Doris på morgonpromenaden och nu har en äldre man och hans hund börjat att gå med mig. Vilket inte uppskattas!
Jag vill gå i min egen raska takt och bara få fundera och rensa huvudet. Jag får väl ändra rutt helt enkelt...

Gjorde inget speciellt på dagen innan barnen kom hem från skolan, tog det ganska lugnt. Sedan blev det full fart. Det skulle hjälpas med läxan, skrivas på läxförhör, ordnas mellanmål och mamma hit och mamma dit.
Men det är så jag vill ha det. Att det hörs ljud från dem när de fixar med sina saker, att de ropar på mig för att fråga något och att jag få tjata (uppfostra?) på dem lite.
Det är jag och Doris som vill ha flocken samlad, då mår vi som bäst!

På kvällen såg vi Zlatans guldbollar...

Inga kommentarer: